بیشتر از ۴۲ هزار تماس در رابطه با كرونا با خط صدای مشاور

بیشتر از ۴۲ هزار تماس در رابطه با كرونا با خط صدای مشاور به گزارش جوان بین مدیركل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اینكه از آغاز راه اندازی خط «صدای مشاور» تا هفته گذشته، به بیشتر از ۲۰۸ هزار تماس پاسخ داده شده است، اظهار داشت: از این تعداد بیشتر از ۴۲ هزار تماس مربوط به كرونا بوده است.


بهزاد وحیدنیا در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه از بین تماسهای برقرار شده بیشتر از ۳۰۰ تماس هم مربوط به کادر درمان بوده است، اضافه کرد: درمجموع بیشتر از ۸۶ هزار ساعت مشاوره کلی از جانب مشاوران و روانشناسان خط صدای مشاور عرضه شده که از این مقدار بیشتر از ۱۷ هزار ساعت مشاوره مربوط به کرونا بوده است.
به قول وی استان های تهران، فارس، کرمان و... همچون استان هایی هستند که بیشترین تماس ها را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اعضای کادر درمان و خانواده های آنان، خانواده فرد متوفی و افرادی که درحال تجربه استرس شدیدی هستند و درخواست دریافت خدمات مستمر دارند هم می توانند به فهرست مراکز فعال هر استان از راه خط ۱۴۸۰ دسترسی پیدا کرده و در صورت تمایل از خدمات حضوری بهره مند شوند.
وحیدنیا با اشاره به اینکه سامانه خودارزیابی سازمان بهزیستی کشور برای تعیین سطح اضطراب این افراد کمک کننده خواهد بود، افزود: همینطور سازمان بهزیستی در تلاش است تا درصورت نیازمندی افراد هزینه جلسات مشاوره را با استفاده از یاری برگ پشتیبانی کند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تشدید بحران بعضی از مراکز مشاوره هم تعطیل شده یا محدود شده اند، توضیح داد: بعد از بازنگری مدیریت خدمات مشاوره ای در شرایط بحران یک دستور العمل به استان ها ارسال شده که اجازه می دهد روش های جایگزین در مراکز تعریف شود تا اگر شرایط کرونا باعث ادامه محدودیت ترددها شد، این مراکز امکان پاسخگویی به نیاز مردم را داشته باشند.



1399/02/06
22:00:14
5.0 / 5
2686
تگهای خبر: بحران , بهزیستی , پشتیبانی , خانواده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان