گالوپ:

افزایش احساسات منفی مردم دنیا در یك دهه گذشته

افزایش احساسات منفی مردم دنیا در یك دهه گذشته جوان بین: آیا اغلب ساعت های روز گذشته، غمگین یا عصبانی بودید و حتی در بخش هایی از بدنتان احساس درد كردید؟ اینها بخشی از سوال هایی است كه موسسه تحقیقاتی گالوپ از بیشتر از ۱۵۴ هزار نفر از ۱۴۰ كشور جهان پرسیده است.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، نتایج این بررسی كه در گزارش سال ۲۰۱۸ این موسسه انتشار یافته نشان داده است احساسات منفی مردم در یك دهه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.
البته در جریان این تحقیق، سوال هایی در باب تجربه های مثبت مردم هم پرسیده شده كه نشان دهنده كاهش اندك آن در مقایسه با سال قبل است.
در مجموع آن چنان كه "محمد یونس"، مدیر این موسسه در مقدمه این گزارش نوشته، جهان امروز پراسترس تر، غم انگیزتر و دردآورتر از همه زمان های گذشته شده است.

جهان، آبستن تحولات و بی ثباتی
یورونیوز در گزارشی در این باره آورده است: "نانسی مولیتور"، استاد روانپزشكی و علوم رفتاری در دانشگاه «نورث وسترن» اعتقاد دارد كه نتایج این گزارش باید مورد توجه رهبران سیاسی جهان قرار گیرد.
مولیتور تاكید می كند كه بخشی از رویدادهایی همچون جنگ در یمن، بی ثباتی در اتحادیه اروپا به علت بركسیت، درگیری ایالات متحده آمریكا با سایر كشورها و تهدیدهای تغییرات اقلیمی، ناشی از تصمیم های سیاسی است كه مردم جهان را با این انگاره ذهنی مواجه كرده كه در بین انبوهی از بی ثباتی محاصره شده اند.
او كه تجربه بررسی های مشابه را از سال ۲۰۰۰ میلادی تابحال دارد، تاكید می كند كه با وجود از سرگذراندن تجربه های تلخی همچون بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی، مردم جهان هیچ گاه تا این حد تحت استرس نبوده اند و در عین حال امید خویش را به حل مسائل و بهبود اوضاع از دست نداده بودند.

غفلت از روان درمانی
در تحلیل دلایل گرفتار آمدن عموم مردم جهان در محاصره یاس و ناامیدی، "جفری بورنشتاین"، استاد روانشناسی دانشگاه كلمبیا می گوید، دلیل آن ساده است، مردم سال ها به متخصصان بهداشت روان رجوع نكرده اند.
بورنشتاین یادآوری می كند كه فارغ از اتكائی كه مردم به ادیان و مذاهب یا باورهای قومی برای برخورداری از بهداشت روان دارند، نقش رجوع به متخصصان بهداشت روان غیرقابل انكار است.
به اعتقاد او، وضعیت حاكم بر جهان نشان داده است كه خدمات بهداشت روان باید بیشتر از پیش در دسترس عموم مردم قرار گیرد و در این خصوص دیگر خیلی تفاوتی میان درد فیزیكی و درد روحی و روانی وجود ندارد.

جهان جای بهتری می شود؟
تهدید غذا و سرپناه هر فردی زمینه استرس، عصبانیت و غم را فراهم می آورد. اما "رابین سرتر"، پژوهشگر دانشگاه ییل آمریكا اعتقاد دارد كه با وجود تمام شرایط بد حاكم بر جهان، هنوز راه كارهایی وجود دارد كه هر فرد با توسل به آنها می تواند بهترین درمانگر روح و روان خود باشد و از تاثیر بالای رویدادهای منفی بر احساساتش بكاهد.
به گزارش یورونیوز، سرتر برای این منظور شش راهكار زیر را پیشنهاد می كند:
۱- مشاركت
مشاركت اجتماعی و تلاش برای كمك كردن به دیگران ضمن افزایش احساس رضایت مندی فردی، باعث كاهش محسوس استرس فردی می گردد. سرتر تاكید می كند كه نتایج تحقیقات نشان داده این كاهش استرس افزون بر تاثیر مثبت روانی، باعث كاهش آلام فیزیكی انسان هم می گردد.
۲- یادگیری
سلطه سیاست بر زندگی ما سبب شده تا بدل به افرادی شویم كه در پس رخداد هر رویدادی تلاش نماییم تا به سرعت در مورد آن قضاوت نماییم یا نظر بدهیم. اما این روش درستی در مواجهه با رویدادها نیست. بلكه باید همانند متخصصان بهداشت روان یاد بگیریم كه به مسائل گوش نماییم و آنها را كاملا درك نماییم.
۳- سپاسگزاری
قدردانی از آنچه در زندگی دارید و همه چیزها و افرادی كه می توانید روی آنها حساب كنید از دوستان و خانواده گرفته تا دارایی شما شواهدی از شرایط خوب شما هستند. همین كه افرادی را دوست دارید و افرادی هم شما را دوست دارند، مهمترین عامل برای كاهش استرس شما خودنمایی می كند. پس سپاسگزار همه این خوبی ها باشید.
۴- تمركز
شما مطمئنا قادر نیستید تا همه آن چیزهایی را كه می خواهید، تغییر دهید. همین حقیقت ساده عامل تشدید ناراحتی شماست. در مقابل بهتر است از خودتان بپرسید كه چه كاری می توانید انجام دهید. وقتی در قبال برخی مسائل منفی كاری از دستتان برنمی آید پس نباید در مورد آنها چندان نگران و غمگین باشید.
براساس این الگوی ذهنی بهتر است هر چه زودتر كارهایی كه از دست شما برمی آید و برنمی آید را برای خودتان فهرست كنید و از خودتان مدام سوال كنید كه چه چیزی را می توانید تغییر دهید؟
۵- مراقبت
با سر و سامان دادن به شرایط و امكاناتی كه در اختیار دارید خوب بخوابید و خوب غذا بخورید. ورزش كنید و لبخند را فراموش نكنید. به سر و وضع خودتان برسید و به نیازهای اساسی خودتان بی توجه نباشید. فراموش نكنید كه راهی طولانی در مواجهه با مشكلات و چالش های مختلف در پیش دارید پس مراقب خودتان باشید.
۶- شناسایی
عواملی را كه باعث برانگیخته شدن احساسات منفی شما می شوند شناسایی كنید. مثلا اگر بحث ها و مجادله ها در شبكه های اجتماعی مثل توئیتر شما را ناراحت و خشمگین می كند از آنها دوری كنید یا كمتر برای آنها وقت بگذارید.



1397/08/09
20:47:40
5.0 / 5
35
تگهای خبر: اقتصاد , بحران , بهداشت , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان