محصولات فرهنگی محرم از پلاک هویتی ایران تا کتیبه ما ملت امام حسینیم
جوان بین: همزمان با ایام سوگواری محرم و در واکنش به تحولات اخیر منطقه، چهار محصول فرهنگی با تأکید بر ایران، هویت ملی و مقاومت، توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تولید و آماده سازی شد.
به گزارش جوان بین به نقل از مهر، بسته فرهنگی «نشان افتخار» با محوریت سه رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران و در واکنش به تجاوز ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی، طراحی و تولید شده است. این بسته شامل سه محصول با مضامین هویتی و میهنی است که توسط نوجوانان فرهنگسراها در موکب های مردمی توزیع می شود.
محصول نخست این بسته، «پلاک هویتی» با طرح نقشه ایران در یک سو و مصرع ماندگار «چو ایران نباشد تن من مباد» در سوی دیگر است؛ نمادی از پیوند جان با خاک وطن.
محصول دوم، «دستبند سه رنگ» برگرفته از رنگ های پرچم جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان نشانه ای ساده، اما مؤثر از هویت و همبستگی ملی عرضه می شود؛ و سومین محصول، «برچسب ایران» با طراحی تایپوگرافی استاد مسعود نجابتی است که قابل استفاده بر روی خودرو ها و سطوح شهری است و جلوه ای بصری از تعلق به ایران را به نمایش می گذارد.
در کنار این بسته، محصول چهارم با عنوان کتیبه «ایران امام حسین (ع)» طراحی و تولید شده است. این پرده با بهره گیری از رنگ مشکی محرم و تلفیق نمادهای ملی، همراه با جمله ماندگار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی «ما ملت امام حسینیم» آماده شده و در تیراژ ۷ هزار نسخه، برای زینت بخشی به تکایا و حسینیه های شهر تهران در اختیار هیئات مذهبی قرار می گیرد.
این اقدام، تلاشی در امتداد تقدیر هویت ملی و دینی، تقویت حس همبستگی میان نسل نوجوان، و به کارگیری هنر و خلاقیت در برخورد فرهنگی با تهدیدها و رخدادهای روز در ایران است.
منبع: جوان بین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب