با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی؛

یك اقامتگاه بوم گردی در اردستان به بهره برداری رسید

یك اقامتگاه بوم گردی در اردستان به بهره برداری رسید یک اقامتگاه بوم گردی در روستای علی آباد بخش زواره از توابع اردستان روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تعدادی از مسئولان استان اصفهان به بهره برداری رسید.



به گزارش جوان بین به نقل از ایرنا، این اقامتگاه با سرمایه گذاری نزدیک به هشت میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع وزیربنای ۵۵۰ مترمربع با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون تومان و اشتغال مستقیم سه نفر بهره برداری شد.

جواد واحدی معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ارگ تاریخی امیرآباد، بافت تاریخی زواره، خانه مختاریان، خانه توحیدی (پایگاه بافت) آسیاب خان (مجتمع گردشگری دختران آفتاب)، مسجد خسرو اردستان نیز بازدید کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با اعلان اینکه حالا هشت اقامتگاه بوم گردی در اردستان دارای پروانه بهره برداری است، اظهار داشت: با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات ارزان نرخ دولتی تا آخر سال هفت اقامتگاه بوم گردی، سنتی و کمپ در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

مهدی مشهدی اضافه کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه زیرساخت های گردشگری تا اختتام دولت دوازدهم مجموع اقامتگاه های بوم گردی، سنتی و کمپ در اردستان به ۴۰ اقامتگاه خواهد رسید.

وی افزود: برای بافت تاریخی زواره، تکمیل مسجد پامنار و خانه حکیم اردستان درخواست تامین اعتبار شده است.

بوم گردی لیلاز ظرفیتی مناسب برای اسکان کویرنوردان

همچنین فرماندار اردستان گفت: مجموعه بوم گردی لیلاز در علی آباد بخش زواره با توجه با قرار گرفتن در حاشیه کویر ظرفیت خوبی برای گردشگری و اسکان کویرنوردان شمرده می شود و گسترش آن نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات است.

حمیدرضا تاملی با یادآوری ظرفیت گردشگری مطلوب اردستان اضافه کرد: این ظرفیت به سبب کم توجهی برخی مسئولان و نداشتن ارزیابی مناسب استفاده نشده است.

وی با اعلان اینکه پایگاه بافت زواره و قنات ۲ طبقه مون اردستان مدیر ندارد، تحقق این مهم را خواهان شد.

درخواست نماینده اردستان از مسئولان میراث فرهنگی

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: از مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست می شود با حل مشکل مدیر پایگاه بافت تاریخی زواره و قنات دوطبقه اردستان، نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

سیدصادق طباطبایی نژاد اضافه کرد: همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اردستان مناسب نمی باشد و مشکلات زیادی وجود دارد.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و ۱۰۷ شهر و یک هزار و ۹۳۴ روستا بعنوان قطب گردشگری کشور، افزون بر ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت و ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۷۸ محوطه باستانی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.



1399/11/06
18:26:16
0.0 / 5
1430
تگهای خبر: اقامتگاه , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان