رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی:

مثلث طلایی قرآن، عترت و نماز بهترین مسیر رشد اعتقادی دانش آموزان است

مثلث طلایی قرآن، عترت و نماز بهترین مسیر رشد اعتقادی دانش آموزان است به گزارش جوان بین رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اظهار داشت: قرآن، عترت و نماز مثلث طلایی نظام تعلیم تربیت است و مسابقات قرآن و عترت و نماز بهترین مسیر تحقق و رشد ساحت اعتقادی و دینی سند تحول بنیادین است.


به گزارش جوان بین به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در آیین افتتاح مجازی شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت معلمان آموزش وپرورش استثنایی اضافه کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز رودخانه ای درخشان است که از مدرسه شروع می شود و در سطح منطقه، استان و کشور ساری و جاری و باعث سرسبزی و طراوت مدرسه و جامعه می شود.
وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی همه دست اندرکاران نظام تعلیم وتربیت، حرکت در راه سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: سند تحول بنیادین رسیدن به درجاتی از حیات طیبه را نشان گذاری کرده است و تعلیم وتربیت و رشد دانش آموزان در ابعاد مختلف از اهداف متعالی سند است.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی افزود: امروز مهم ترین کارکرد نظام تعلیم وتربیت، تربیت تمام جانبه دانش آموزان یا تعلیم وتربیت تمام ساحتی است و رسیدن به انسان و جامعه تمام ساحتی منوط به اجرای متوازن سند تحول بنیادین در همه ارکان آن است.
حسینی با اشاره به اینکه زیر بنای سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی و دینی سند است، اظهار داشت: مسابقات قرآن، عترت و نماز بهترین مسیر تحقق این هدف آرمانی و رشد تعلیم وتربیت اعتقادی و دینی دانش آموزان است و رشد ساحت اعتقادی و دینی به صورت مستقیم باعث رشد و ارتقای پنج ساحت دیگر هم خواهد شد.
وی اضافه کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز مهم ترین جریانی است که کمک می نماید تا دانش آموزان در راه تعلیم وتربیت تمام ساحتی و بخصوص زیر بنای این تعلیم وتربیت یعنی ساحت اعتقادی و دینی قرار گیرند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از مفاهیم کلیدی سند تحول بنیادین را مفهوم کمک به جریان یادگیری مؤثر و پایدار دانست و اظهار داشت: یکی از رسالت های نظام تعلیم وتربیت تحقق یادگیری مؤثر و پایدار می باشد و همواره باید به دنبال خلق موقعیت های جدید یادگیری بود.
حسینی اضافه کرد: خلق موقعیت های یادگیری باید مبتنی بر منابع وثیق، قابل اتکا و هدایت کننده باشد و منبعی محکم تر از قرآن و عترت و نماز وجود ندارد.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین دنبال خلق موقعیت های یادگیری باشیم مسابقات قرآن و عترت و نماز می تواند چنین هدفی را محقق سازد.
حسینی خاطرنشان کرد: جذابیت و تنوع از ارکان خلق موقعیت های یادگیری است و مسابقات قرآن و عترت و نماز هم به علت جذابیت و تنوع می تواند به خلق موقعیت های جدید یادگیری منجر شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت، بسط عدالت، گسترش مشارکت و شکل گیری و تعمیق هویت را چهار ضلع مربع اهداف بلند سند تحول بنیادین دانست و اظهار داشت: در عصر جدید نوجوانان و جوانان با بحران هویت و بحران افتخار مواجهند و یکی از اهداف راهبردی تمرکز بر شکل گیری و تعمیق هویت نوجوانان و جوانان است.
وی با اشاره به اینکه دانش آموز باید به دین و وطن خود افتخار کند و از منظر این افتخار، هویت خویش را شکل دهد، تصریح کرد: یکی از اهداف راهبردی مسابقات قرآن، عترت و نماز و کارکردهای ویژه آن علاوه بر آشنایی با معارف دینی، هویت بخشی به دانش آموزان است.
حسینی با تکیه بر این که مسابقات قرآن و عترت و نماز باعث کاهش صدمه های اجتماعی می شود، اظهار داشت: دانش آموزانی که به سمت این مسابقات می آیند به سمت سالم سازی خود هم پیش می روند و این باعث کاهش صدمه های اجتماعی و استقامت شخصیت دینی و اخلاقی دانش آموزان می شود.
حسینی تصریح کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز حکم قنات را دارد که در دل نظام تعلیم وتربیت جاری شده است و کره مذابی است که حرارت آن سوزنده رذایل و گسترش دهنده فضایل است.


منبع:

1400/06/03
21:06:19
5.0 / 5
196
تگهای خبر: آموزش , بحران , تربیت , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان