وزیر رفاه خبر داد

رضایت ۸۶ درصدی جامعه هدف از مزایای بیمه صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر

رضایت ۸۶ درصدی جامعه هدف از مزایای بیمه صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به نظرسنجی موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی اظهار داشت: ۸۶ درصد از مخاطبان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مزایای این بیمه در روزهای پیری و از کارافتادگی رضایت دارند.



به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا محمد شریعتمداری دردیدار با مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرافزود: میزان رضایت مسئولیت مهم ما را دراین زمینه سنگین تر می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی ماست چونکه در کنار کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی هستیم که به صورت مستقیم با جامعه هدف ارتباط دارد و توانسته اند آمار رضایت قابل قبولی را کسب کنند.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی افزود: انسان با آرمان گرایی زنده است چونکه اگر این آرمان گرایی را نداشته باشد مانند یک مرده است. تلاش، کوشش و آرزو است که به زندگی انسان امید و حیات می بخشد. آرمان گرایی در زندگی شخصی انسان به شکلی و در زندگی اجتماعی او به نوع دیگر نمایان می شود.

شریعتمداری یاد آورشد: در زندگی اجتماعی هرچه آرمان ها در نقاط دورتر باشد همواره انسان تلاش و کوشش بیشتری برای دستیابی به آن به خرج می دهد.

وی با اشاره به موفقیت های صندوق بیمه اجتماعی در کسب رضایتمندی جامعه هدف اظهار داشت: با وجود موفقیت های بسیار زیاد مدیرعامل و مجموعه صندوق بیمه اجتماعی، هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم ازاین رو باید تلاش نماییم تا به آن دست یابیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: عملکرد مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باعث امید و اعتماد در جامعه روستایی و عشایری است.

شریعتمداری با اعلان اینکه کسب رضایت در جامعه هدف شرط اصلی و مهم می باشد، اظهار داشت: یکی از رویکردهای ما در وزارتخانه این بود که نباید از خودمان راضی باشیم، وقتی این اعتماد و امید مسجل می شود که یک ارزیابی بیرونی خصوصا درجامعه ای که از ما خدمت می گیرند، صورت گیرد.

وی ضمن قدردانی از کارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی اشاره کرد: روستائیان و عشایر منادی امید و اعتماد در ایران امروز هستند.

شریعتمداری یکی از رویکردهای مهم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره مدیریت خویش را انجام نظرسنجی از جامعه هدف در هرسیاست و اقدامی بیان کرد و اظهار داشت: این نظرسنجی با هدف آگاهی از میزان رضایت مردم و مخاطبان از وزارتخانه و کارگزاران ما صورت گرفت.

وی اضافه کرد: برهمین اساس یک تیم مجرب در اسفندماه سال گذشته، نظر سنجی علمی از جامعه هدف صندوق عشایر و روستائیان انجام داد.

شریعتمداری در ادامه اظهار داشت: این نظرسنجی با حجم نمونه‌ی 1103 نفر در تمامی استان های کشور انجام شد و گردآوری اطلاعات در اسفند ۱۳۹۹ توسط ۹پرسشگر از دانشگاه های تهران وعلامه طباطبایی در موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این نمونه گیری به شیوه‌ی تصادفی ساده و برپایه اطلاعات و شماره تماس هایی که از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اختیار مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی قرار گرفته بود، انجام شد.

شریعتمداری اشاره کرد: این رضایت و اعتماد در زمانی که کشور با فرسایش اعتماد و امید مواجه می باشد، بسیار پرارزش است.

طبق آمارهای اعلام شده شریعتمداری ۶۰ درصد مخاطبان از افزایش مستمری خودشان تاحدی، زیاد و خیلی زیاد رضایت داشته اند، ۵۲ درصد معتقد بودند که این میزان افزایش تا حدی، زیاد و خیلی زیاد در تأمین هزینه های زندگی آنها موثر بوده است.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی اظهار داشت: این یعنی ما در سالهای سخت تحریم و کرونا موفق شدیم تا حدی به معیشت مردم کمک نماییم.

به گفته وی؛ درصد بالایی یعنی حدود ۳۰ درصد از مخاطبین اطلاع کافی از اجرای این طرح نداشتند. به عبارت دیگر اگر ما اطلاع رسانی موثرتری داشته باشیم این رضایت هم بیشتر خواهد شد.

شریعتمداری برهمین اساس از کارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی خواست تا نماینده وی در میان روستائیان و عشایر و بالعکس باشند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق نظر سنجی یاد شده، ۶۳ درصد جامعه هدف این صندوق نسبت به مدیران زیاد و خیلی زیاد، ۳۰ درصد تاحدی اعتماد دارند و فقط ۷ درصد دارای اعتماد کم هستند. به معنای دیگر این اعتماد سرمایه اجتماعی مهمی است که در اختیار شماست و باید آنرا پاس داشت.

وی اضافه کرد: طبق نظر سنجی مذکور ۵۰ درصد جامعه هدف به آینده صندوق اعتماد دارند و گفته اند وضعیت صندوق در آینده بهتر می شود و فقط ۷ درصد گفته اند وضع بدتر خواهد شد.

شریعتمداری اشاره کرد: نکته ای که مسئولیت ما را بسیار زیاد می کند این است که ۸۶ درصد از مخاطبین این نظرسنجی گفته اند که این بیمه در روزهای پیری و از کارافتادگی، تا حدی، زیاد و خیلی زیاد به کارشان می آید و ۸۳ درصد از خدمات کارگزاری های صندوق بیمه روستایی و عشایر به میزان بسیار زیاد و تاحدی رضایت داشتند.

به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی، وی بر لزوم حفظ این اعتماد و امید، ارتقای خدمتگزاری و ضرورت گسترش این امید و اعتماد در سایر قشرها و مناطق روستایی و عشایری اصرار کرد.




1400/03/01
10:23:28
5.0 / 5
401
تگهای خبر: بیمه , جامعه , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان