مدیركل امور حمایت های اجتماعی كمیته امداد خبر داد

دختران بازمانده از ازدواج در روستاها

دختران بازمانده از ازدواج در روستاها جوان بین: مدیركل امور حمایت های اجتماعی كمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: ۳۷۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج در روستاهای كشور وجود دارد.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، آذر اسماعیلی در كارگروه بانوان و خانواده استان كهگیلویه و بویراحمد اضافه كرد: این دختران دچار مشكلات روحی و روانی هستند و مردی برای ازدواج با آنان وجود ندارد.
وی بیان كرد: در دو دهه اخیر اقدامات خوبی در استان انجام شده است و باید داشته ها و نداشته ها را در كنار همدیگر قرار داد.
مدیركل امور حمایتهای اجتماعی كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور تصریح كرد: اگر جلسه دو نكته اجرایی داشته باشد، گامی به جلو است و ما رصد كشوری داریم.
اسماعیلی خاطرنشان كرد: استان ظرفیت های بسیار بالایی برای توسعه و رشد دارد و باید از این ظرفیت ها بهره برد. یك میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش كمیته امداد كشور قرار دارند.
وی ادامه داد: ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش كمیته امداد در مناطق محروم هستند كه ۷۰ درصد از این جمعیت را زنان سرپرست خانوار تشكیل می دهند. در ۳۰ درصد دیگر هم زنان به علت از كارافتادگی مردان، سرپرست خانوار محسوب می شوند.
مدیركل امور حمایت های اجتماعی كمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان كرد: همه باید دست به دست هم دهیم و اقدامات لازم را محقق سازیم و تعاملات بین بخشی هم ضروری است.
اسماعیلی تصریح كرد: كمیته امداد از سال قبل توجه ویژه به مناطق محروم را آغاز كرده است و سنجش ها و هدفگذاری هایی هم انجام شده است.
وی با اشاره به پراكندگی روستاها، بر لزوم تدوین منظومه های روستایی تاكید و بیان كرد: باید با هدفگذاری در یك منطقه، اعتبار خاص گرفت و طرح را به دولت عرضه دهد و می توان تجمیع روستایی را محقق ساخت. استان كهگیلویه و بویراحمد می تواند پایلوت این حوزه شود.
مدیركل امور حمایت های اجتماعی كمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: مناطق برخوردار بیش از مناطق محروم از منابع و اعتبارات استفاده می كنند و باید به حوزه مناطق كمتر برخوردار هم توجه داشت.



 

1396/08/10
20:36:16
5.0 / 5
4770
تگهای خبر: ازدواج , زنان , خانواده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان