ارتباط سحرخیزی زنان با مبتلا شدن به سرطان سینه

ارتباط سحرخیزی زنان با مبتلا شدن به سرطان سینه جوان بین: نتایج تحقیقات نشان می دهد، زنانی كه شب ها زود می خوابند و پگاه ها هم زود از خواب بیدار می شوند نسبت به زنان دیگر، كمتر با خطر مبتلاشدن به سرطان سینه مواجه می شوند.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، محققان انگلیسی دریافتند زنانی كه ترجیح می دهند شب ها زود بخوابند و بامداد ها زودتر از خواب بیدار شوند، نسبت به زنانی كه شب ها دیر می خوابند و ترجیح می دهند تا بامداد دیرتر از خواب بیدار شوند، خطر مبتلا شدن به سرطان سینه در آنها به نصف كاسته می شود.

نتایج این بررسی نشان داد كه خواب بیشتر از هفت تا هشت ساعت هم سفارش نمی گردد و خطر مبتلا شدن به سرطان سینه افزایش می یابد.

محققان عنوان كردند: برای هر ساعت اضافی این خطر ۲۰ درصد افزایش می یابد.

این آزمایش در مورد اطلاعات ژنتیكی نزدیك به ۴۰۰ هزار زن بریتانیایی انجام شد.

محققان، ۴۵۰ نشانگر ژنتیكی وابسته به خواب را در افراد مورد بررسی قرار دادند.

دانشمندان دانشگاه بریستول انگلیس بر این باورند كه در افراد سحرخیز، نسبت به افرادی كه دیرتر از خواب بیدار می شوند، خطر مبتلا شدن به سرطان سینه، ۴۰ تا ۵۰ درصد كاسته می شود.

البته هنوز برای دست یافتن به نتایج دقیق نیاز به بررسی های بیشتر است و نمی توان به صورت صریح بیان كرد كه چرا خواب با خطر مبتلا شدن به سرطان سینه مرتبط می باشد، اما مهم این است كه بدانیم داشتن وزن متناسب، ورزش و كاهش مصرف الكل از مهترین عوامل موثر در كاهش خطر مبتلا شدن به سرطان سینه است.

این یافته ها به تحقیقات دیگر در مورد نقش الگوی خواب و مبتلا شدن به سرطان در زنانی كه كار شبانه دارند و یا در محیط های روشن زندگی می كنند كمك می نماید.

در واقع این مطالعه شواهد بیشتری نشان داده است كه الگوهای خواب امكان دارد نقش مهمی در مبتلا شدن به سرطان داشته باشند.

محققان دانشگاه كمبریج بریتانیا هم اظهار كردند: الگوهای خواب سالم جزء مهمی از شیوه زندگی سالم هستند.




1397/08/20
14:47:02
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: دانشگاه , زنان , وام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان