ابتكار: تهمت های برخی رسانه ها سازمان دهی شده است

ابتكار: تهمت های برخی رسانه ها سازمان دهی شده است جوان بین: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینكه امروز برخی رسانه ها و خبرگزاری های داخلی ایران در انعكاس اخبار دروغ و تهمت زدن ركورددار محسوب می شوند، این اقدامات را «سازمان دهی شده» ارزیابی كرد.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، معصومه ابتكار كه برای حضور در اجلاس دبیران كل آیسسكو به شیراز سفر كرده، درباره شكایتش درباب پست ایسنتاگرامی مونا فرجاد، اظهار داشت: مقابل روزنامه كیهان و مونا فرجاد شكایت كرده ام و قاطعانه پیگیر تعیین تكلیف این پرونده هستم.
وی با اشاره به اینكه دروغ، تهمت و تخریب به شكل سیستماتیك خصوصا در پنج سال اخیر در ایران نهادینه شده است، اضافه كرد: متاسفانه دستگاه هایی از درون با صرف بودجه هایی، اسب ها را برای بیرون از مرزها زین می كنند و جریان منافق، سلطنت طلب و برانداز باز بر آنها سوار می شوند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاكید بر اینكه بنده مشكلی با انتقاد و مطالبه گری ها ندارم و اساسا نواقصی در روند اجرایی امور مختلف وجود دارد، اشاره كرد: انسان عاقل از نقد استقبال می كند اما مشكل جایی پیش می آید كه بهتان می زنند و صحبت ها را تحریف می كنند.
ابتكار با اشاره به اینكه تهمت، بهتان و تحریف كردن یك بیماری است و باید با ابزار قضایی آنرا درمان و با آن مقابله نمود، اظهار داشت: متاسفیم و اصلا دوست نداریم كه چنین موضوعاتی پیش بیاید.
وی تصریح كرد: در دولت یازدهم اعلام كردم كه هیچ گاه مقابل هیچ خبرنگاری شكایت نخواهم كرد، چونكه به جریان آزاد اطلاعات در حوزه خبر و اطلاع رسانی اعتقاد دارم اما امروز بعضی از خبرگزاری ها كار را به جایی رسانده اند كه تصور می كنند اگر به فردی مثل معصومه ابتكار تهمت بزنند و او و خانواده اش را تخریب كنند، او عقب نشینی می كند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: بروز چنین مسائلی سبب شد تا در حوزه زنان تعهدی در خصوص عدم شكایت از انعكاس اخبار دروغ نداشته باشم، بدین سبب شكایت كردم و هرجایی كه مطلبی به دروغ انتشار یافته، انتشار دهنده باید آنرا اثبات كند.
ابتكار اضافه كرد: جای تاسف دارد كه در جامعه اسلامی كه ادعای مسلمانی داریم بخواهیم از ابزارهایی برای محدود كردن یك فرد استفاده نمائیم و عملكردش را زیر سؤال ببریم، در حالیكه عزت دست خداوند است و دروغ تاثیری بر عملكرد افراد ندارد.
وی با تاكید بر اینكه قرار نیست از مسیرمان منحرف شویم، اظهار داشت: قاطعانه پیگیری می نماییم تا یك جایی تكلیف دروغ زدن ها روشن شود و به یك رویه سیاسی بدل نشود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همین طور درباره برنامه دولت برای حضور زنان در ورزشگاه ها خصوصا برای تماشای مسابقات فوتبال و خصوصاً مسابقات بین المللی، اظهار داشت: معتقدم كه حضور زنان در ورزشگاه ها گفتمان ها را ورزشی می كند.
ابتكار با اشاره به اینكه از ابتدای دولت دوازدهم با سیاستگذاری و تدوین یك شیوه نامه در هیئت دولت و با تاكیدات شخص رئیس جمهور در این رابطه شاهد پیشرفت های خوبی هستیم، عنوان كرد: بااینكه انتظارات بیشتر است و طبعا این سوژه باید ادامه یابد اما در مسابقات بین المللی شاهد حضور زنان در كنار خانواده برای تماشای مسابقات بودیم.
این فعال سیاسی و اجتماعی حوزه زنان افزود: امروز زنان ما در مكان های ورزشی برای تماشای مسابقات والیبال و نظیر آن شركت می كنند و هیچ مشكلی هم پیش نمی آید.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره كرد كه فراهم شدن بستری برای حضور همه زنان از اقشار مختلف در تماشای مسابقات ورزشی با نظری كه شخص رئیس جمهور دارد و با مطالبه گری بانوان مرتب پیگیری خواهد شد.
ابتكار همین طور در پاسخ به سؤالی درباب چگونگی توزیع بسته معیشتی دولت برای اقشار بلا پذیر باز اظهار داشت: جزئیات بسته را وزیر كار اعلام خواهدنمود اما هدف این است كه با عنایت به فشارهای ناشی از نوسانات قیمتی در ماه های اخیر، توجه خاصی به بخش های بلا پذیر احداث شود و ما باز تاكید كرده ایم كه در این بسته به زنان سرپرست خانوار و كسانی كه بلا پذیری بیشتری دارند، توجه خاص شود.
وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص عملكرد دولت دوازدهم در استفاده از توانمندی زنان و اعمال سهمیه ۳۰ درصدی برای آنان در پست های مدیریتی و میانی باز اظهار داشت: در این باره مكاتباتی با وزرا و استانداران انجام و ساز و كاری برای رصد و پایش مستمر این سوژه تعریف شده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینكه هم اكنون دو كارنامه یكی مربوط به استانداران و دیگری در سطح وزرا نمایش شده است، عنوان كرد: طبق این كارنامه مشخص شده كه در هر مجموعه به چه میزان از زنان در سطوح مدیریتی استفاده شده است.
ابتكار افزود: طی یكسال گذشته شاهد رشد ۶۰ درصدی انتصاب زنان در پست های كلیدی و میانی در استان ها و رشد ۱۶.۵ درصدی در سطح وزارتخانه ها بوده ایم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینكه هم اینك ۲۸ زن در سطح معاونت وزرا و هم تراز آن مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان كرد، بااینكه این میزان كافی نیست اما روند رو به رشد و مثبتی است.




1397/08/22
18:23:25
5.0 / 5
4661
تگهای خبر: جامعه , خانواده , زنان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان