چندهمسری در كدام استان ها بیشتر است؟

چندهمسری در كدام استان ها بیشتر است؟ جوان بین: بر طبق آمارهای اطلس وضعیت زنان و خانواده، بالاترین درصد مردانی كه بیشتر از یك همسر دارند متعلق به استان «سیستان و بلوچستان» است، این درحالیست كه استان سمنان با نرخ 0.69 درصد نسبت به سایر استان ها پایین ترین میزان چندهمسری را تجربه كرده و در این زمینه رتبه آخر را به خود مختص كرده است.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، نگاهی بر آمارهای اطلس وضعیت زنان و خانواده كه بر اساس سال ۹۵ تهیه شده، نشان میدهد بالاترین درصد بانوانی كه همسرشان بیشتر از یك زن دارند، متعلق به استان «سیستان و بلوچستان» و كمترین این زنان متعلق به استان «سمنان» هستند. به طوریكه ۱۴.۹ درصد زنان استان سیستان و بلوچستان شوهرشان بیشتر از یك همسر دارد، بعد از آن استان هرمزگان با نرخ ۷.۰۳ درصد نسبت به سایر استان ها در رتبه دوم قرار گرفته است. در این میان ۰.۶۹ درصد زنان استان سمنان و ۰.۸۱ درصد زنان مازندران همسرشان بیشتر از یك زن دارند كه نسبت به سایر استان ها به ترتیب رتبه ۳۱ و ۳۰ را به خود اختصاص داده اند و در وضعیت بهتری قرار دارند.
زنان هیچ گاه ازدواج نكرده
اما در این میان وضعیت بانوانی كه هیچ گاه ازدواج نكرده اند نشان میدهد كه بالاترین درصد بانوانی كه هیچ گاه ازدواج نكرده اند متعلق به استان ایلام و كمترین درصد متعلق به یزد است.
بر طبق این اطلس ۳۸.۸۸ درصد زنان استان ایلام و ۳۷.۷۵ درصد زنان استان كهگیلویه و بویراحمد هیچ گاه ازدواج نكرده اند و نسبت به سایر استان ها به ترتیب رتبه اول و دوم را در این زمینه به خود اختصاص داده اند، این در حالیست كه استان یزد با نرخ ۲۵.۲۵ درصد و مازندران با نرخ ۲۶.۰۲ درصد به ترتیب در جایگاه ۳۰ و ۳۱ قرار گرفته اند.
زنان دارای همسر
نرخ وضعیت زنان دارای همسر در استان های مختلف نیز نشان میدهد كه بالاترین درصد زنان دارای همسر متعلق به استان یزد و كمترین آن متعلق به ایلام است. طبق این اطلس استان یزد با نرخ ۶۶.۶۲۳ درصد در رتبه اول و استان مازندران با نرخ ۶۵.۵۱۶ درصد در رتبه دوم قرار گرفته اند، این درحالیست كه كمترین درصد زنان دارای همسر به ترتیب متعلق به استان های ایلام و سیستان و بلوچستان است بطوریكه زنان استان ایلام با نرخ ۵۳.۵۹۱ درصد و زنان استان سیستان و بلوچستان با نرخ ۵۴.۷۴۷ درصد نسبت به سایر استان ها به ترتیب رتبه ۳۱ و ۳۰ را به خود اختصاص داده اند.
زنان بی همسر بر اثر فوت
در این میان اما، بانوانی كه بر اثر فوت یا طلاق همسرشان را از دست داده اند متعلق به استان همدان و تهران هستند. بر طبق این گزارش، بالاترین درصد بانوانی كه همسرشان را بر اثر «فوت» از دست داده اند متعلق به استان همدان و كمترین آنها متعلق به استان بوشهر است.
طبق آمارها استان همدان با نرخ ۸.۶۰۶ درصد و استان گیلان با نرخ ۸.۴۲۹ درصد در این زمینه در جایگاه اول و دوم قرار دارند. در این میان كمترین درصد بانوانی كه بر اثر فوت همسرشان را از دست داده اند، با نرخ ۵.۹۰۶ متعلق به استان بوشهر و بعد از آن متعلق به كهگیلویه و بویر احمد با نرخ ۶.۱۳۲ است.
زنان بی همسر بر اثر طلاق
این آمارها در حالی اعلام می شود كه بیشترین بانوانی كه همسرشان را بر اثر «طلاق» از دست داده اند متعلق به استان تهران و كمترین آنها متعلق به ایلام هستند. طبق این اطلس، استان تهران با نرخ ۲.۲۶۶ درصد و استان البرز با نرخ ۲.۱۲۳ درصد در این زمینه در جایگاه اول و دوم قرار دارد. این درحالیست در این میان كمترین درصد بانوانی كه بر اثر فوت همسرشان را از دست داده اند، با نرخ ۰.۵۲۱ متعلق به استان های ایلام و چهارمحال و بختیاری است.









منبع:

1398/09/03
09:41:07
5.0 / 5
4349
تگهای خبر: ازدواج , خانواده , زنان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان