واگذاری ۷۰۰۰ واحد مسكونی به خانوارهای دارای دو معلول

واگذاری ۷۰۰۰ واحد مسكونی به خانوارهای دارای دو معلول به گزارش جوان بین رئیس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اینكه تاكنون 7 هزار واحد مسكونی به خانوارهای دارای دو معلول واگذار شده  است، اظهار داشت: علاوه بر این 460 واحد مسكونی دیگر  هم به این خانوارها واگذار خواهد شد و امروز هم 1128 واحد مسكونی  در 28 استان كشور به شكل ویدیو كنفرانس واگذار می شود.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، صبح امروز و همزمان با هشتمین روز از دهه مبارك فجر، عملیات كلنگ زنی و راه اندازی ۱۵هزار واحد مسكونی با مشاركت سازمان بهزیستی كشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ویژه افراد دارای معلولیت و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی، با حضور دكتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی كشور، دكتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، دكتر نفریه معاون امور توانبخشی و مهندس یزدان مهر معاون مشاركتهای بهزیستی كشور، فرماندار نیشابور و مدیركل بهزیستی خراسان رضوی، در شهرستان نیشابور انجام شد.
دكتر قبادی دانا در این مراسم اظهار داشت: یكی از وظایف بهزیستی توانمندسازی است كه مهمترین بخش آن تامین مسكن مددجویان و افراد دارای معلولیت است و در سبدخانوار آنها سنگینی می كند.
وی با اشاره به اینكه تاكنون ۷ هزار واحد مسكونی به خانوارهای دارای دو معلول واگذار شده است، اظهار داشت: علاوه بر این ۴۶۰ واحد مسكونی دیگر نیز به این خانوارها واگذار خواهد شد و امروز نیز ۱۱۲۸ واحد مسكونی در ۲۸ استان كشور به شكل ویدیو كنفرانس واگذار می شود.
رئیس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به آغاز واگذاری واحد های مسكونی به مددجویان بهزیستی از سال ۸۴ اضافه كرد: تابحال ۱۱۳ هزار واحد مسكونی واگذار شده كه از این تعداد ۷۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید بوده است.
قبادی دانا جامعه هدف این واحدهای مسكونی را افراد دارای معلولیت شدید و دهك های یك، دو و سه معرفی نمود و اضافه كرد: شروع پروژه از شهرستان نیشابور در خراسان رضوی شروع شده است. همین طور ۷۵ درصد بودجه ریالی این واحدهای مسكونی كه ظرف یكسال ساخته خواهند شد، توسط بهزیستی و دولت می باشد و ۲۰ درصد آن توسط قرارگاه خاتم الانبیاء تامین می شود.
وی ابراز امیدواری كرد كه سال آینده میزبان ۱۵۰۰ خانوار دارای معلولیت شدید كه صاحب خانه می شوند، باشیم.



1398/11/20
13:52:36
5.0 / 5
4615
تگهای خبر: بهزیستی , جامعه , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان