یكی از اعضای سمن های استان كردستان مطرح كرد

خواسته برای تولید پوشش بیمه ای

خواسته برای تولید پوشش بیمه ای به گزارش جوان بین یكی از اعضای سمن های استان كردستان با اشاره به اینكه نداشتن شناسه حقوقی برای سازمان های مردم نهاد مانعی برای رسیدن به اهداف آنان است، اظهار داشت: به رسمیت شناختن سمن ها در دستگاه های اجرایی امری ضروری می باشد و نداشتن شناسه حقوقی به مفهوم نداشتن هویت حقوقی برای مجموعه ای است كه ماهیت آن را افراد داوطلب، متعهد و دغدغه مند تشكیل داده اند.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، شادی غلامی در اختتامیه نخستین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان كه در شیراز برگزار شد، با اشاره به اینكه بر مبنای گفته های معاون رییس جمهور، مشكل شناسه سمن ها برطرف خواهد شد، اضافه كرد: جوانان داوطلبانه عمر مفید و با ارزش خویش را در راه خدمت بدون مزد و منت به جامعه صرف می كنند و در ساختار سازمان های مردم نهاد تجارب زیادی را به دست می آورند بنابراین خواهان در نظر گرفته شدن حق بیمه بعنوان پشتوانه آینده شان در فعالیت های سازمان های مردم نهاد هستند.

وی با اشاره به اینكه در حادثه كرمانشاه شاهد حضور پررنگ و پرشور جوانان و تشكل های مردم نهاد به صورت داوطلبانه بودیم، خاطرنشان كرد: سازمان های مردم نهاد و جوانان بازوهای قدرتمندی برای دولت و جامعه هستند كه می توان از آنها بعنوان دولت یاران و همیاران مردم و مشاورین مدیران بهره برد.

غلامی با تاكید بر اینكه سازمان های مردم نهاد جوانان بخصوص سمن های مناطق محروم كشور نیازمند حمایت های مالی دولت و مجلس برای توانمندسازی و شكوفایی استعدادهای پنهان و كارآمد خود هستند، افزود: ما خواهان این هستیم كه توانایی دولت در پشتیبانی از سمن ها از ما دریغ نشود.

این عضو سمن های استان كردستان با تاكید بر اینكه خواسته سمن ها، شفافیت اقتصادی می باشد، خاطرنشان كرد: سمن ها امید دارند كه مسئولان صرفا شنونده آنها نباشند و برای برون رفت مسائل و مشكلات مطرح شده با مسئولیت پذیری خالصانه و صادقانه اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینكه ایران با تمدن چند هزار ساله خود به ثروت غنی از منابع طبیعی، فرهنگی و انسانی دسترسی دارد، اضافه كرد: وجود صدمه های اجتماعی و عدم اشتغال بخصوص در مناطق محروم شایسته این مرز و بوم نیست.

غلامی با انتقاد از اینكه هر روزه شاهد خروج نخبگان از این كشور هستیم، خاطرنشان كرد: از مسئولان می خواهیم كه همچون تشكل های جوانان به رفع مشكلات و موانع اقدام نمایند و امكانات لازم را برای ادامه فعالیت آنان در اختیارشان بگذارند.


 

1396/11/07
16:09:29
5.0 / 5
4673
تگهای خبر: جامعه , جوان , جوانان , پشتیبانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان