رئیس انجمن مددكاری اجتماعی تاكید كرد

دانش مددكاری اجتماعی باید بومی سازی شود

دانش مددكاری اجتماعی باید بومی سازی شود جوان بین: رئیس انجمن مددكاری اجتماعی ضمن تشریح دستاوردهای علمی چهارمین كنفرانس «بررسی آموزش مددكاری اجتماعی»، بر مطابقت سیاست های آموزشی مددكاری اجتماعی با سیاست های آموزشی هر كشور و بومی سازی این دانش، تاكید كرد.


سید حسن موسوی چلك در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به چهارمین كنفرانس «بررسی آموزش مددكاری اجتماعی» در منطقه شوروی سابق با حضور رئیس انجمن مدارس مددكاری جهان، رئیس انجمن مددكاران اجتماعی روسیه، رئیس انجمن مددكاری اجتماعی ایران و اساتیدی از آمریكا، تركیه، اسكاتلند، گرجستان و... اضافه كرد: در این همایش به مبحث استراتژی های آموزش مددكاری اجتماعی در سطح جهان پرداخته شد و یكی از نكات مهم مطرح شده آن بود كه آموزش مددكاری اجتماعی در چند بخش نیازمند بازنگری جدی است.
وی با تاكید بر اینكه سیاست های آموزش مددكاری اجتماعی در جهان باید ترسیم و در صورت ضرورت به شكل منطقه ای مورد بازنگری قرار بگیرد، اظهار نمود: در هر كشوری سیاست های آموزش مددكاری اجتماعی باید با سیاست های آموزش كشور مطابقت داشته باشد. در این كنفرانس همه شركت كنندگان معتقد بودند كه دروس و سرفصل های این رشته باید به گونه ای تغییر كند كه هم پاسخگوی نیازهای روز بوده و هم به آینده توجه داشته باشد.
رئیس انجمن مددكاری اجتماعی در ادامه خاطرنشان كرد: مددكاری اجتماعی در بخش آموزش باید بر تعیین كننده های دیگری تمركز كند و از رویكرد «مشكل محور» به سمت رویكرد «نیازمحور» حركت نماید. ما باید از تمركز صرف بر نیازهای فردی بپرهیزیم و دانش مددكاران اجتماعی را در عرصه سیاست گذاری ارتقاء دهیم. اشتراك تجارب مختلف كشورها می تواند روی كیفیت آموزش مددكاری اجتماعی در جهان تأثیر بگذارد.
موسوی چلك با تاكید بر اینكه الگوی آموزش مددكاری اجتماعی باید در كنار الگوی پژوهش باشد، اضافه كرد: یافته های پژوهشی بر كیفیت آموزش مددكاری اجتماعی تأثیر مثبتی دارد. همینطور كارهای عملی و كارورزی مددكاران اجتماعی هم باید با كیفیت بهتری صورت گیرد و این نكته ای بود كه در بیشتر سخنرانی های این كنفرانس مورد تاكید قرار گرفت.
وی با اشاره به نقش آموزش های ضمن خدمت در افزایش كیفیت خدمات عرضه شده هم توضیح داد: این آموزش ها نباید به آموزش های دانشگاهی محدود باشد. باید رویكرد بین رشته ای بودن را در مددكاری اجتماعی حفظ نماییم و كاری نماییم تا مددكاران درباره رشته های مختلفی مانند جامعه شناسی، روان شناسی، علوم سیاسی و حتی حقوق اطلاعاتی داشته باشند. اگر این روش بعنوان یك اصل در نظر گرفته شود، سبب می گردد تا این رشته تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
رئیس انجمن مددكاری اجتماعی در ادامه بر تولید دانش بومی در مددكاری اجتماعی تصریح كرد و اظهار داشت: یكی از استراتژی های اساسی در مورد این رشته دسترسی به منابع علمی به روز است. ارتباط موسسات علمی با مراكز علمی جهای و تعاملات دانشگاه ها در هر كشور با هم و با دیگر كشورها می تواند در این زمینه موثر باشد.




1397/02/14
14:28:57
5.0 / 5
5342
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان