سازمان ملل:

بررسی خشونت جنسی علیه زنان در مناطق جنگی

بررسی خشونت جنسی علیه زنان در مناطق جنگی به گزارش جوان بین رئیس بخش زنان سازمان ملل واكنش نادرست و ناكافی به استفاده گسترده از تجاوز و خشونت جنسی علیه زنان در جریان درگیری ها را مورد انتقاد قرار داد و نسبت به كاهش مبالغ برای كمك به مقابله با چنین جنایات جنگی اخطار داد.



به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، مدیر اجرایی بخش حمایت از زنان سازمان ملل به مساله برابری جنسیتی و قدرتمندسازی زنان اشاره كرد و اظهار داشت: انواع جدید خشونت و شكنجه بدتر از آن چیزی كه قبلا شاهدش بودیم علیه زنان روهینجایی در میانمار به وقوع می پیوندد و تنها دو درصد از آن مبلغی كه باید برای دفاع از حقوق زنان صرف می گردد.

هشدارهای این مقام مسئول سازمان ملل در پی انتقادهای ابتكار عمل عرضه شده از جانب سازمان ملل برای جلوگیری از خشونت های جنسی در جریان درگیری ها مطرح شده است. از نوامبر ۲۰۱۲، ۷۴ كارشناس در ۱۳ كشور مستقر شده اند تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری كنند اما واكنش به بحران روهینجایی ها بسیار نامناسب و ناكافی بوده است.

براساس این طرح ابتكاری كه در سال ۲۰۱۲ توسط آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی و ویلیام هیگ، وزیر خارجه پیشین انگلیس مطرح شد تیمی از كارشناسان را برای بررسی خشونت های جنسی در مناطق جنگی اعزام می شوند تا به این نوع از بحران ها پاسخ و واكنش مناسبی بدهند.

اما منابع نزدیك به وزارت خارجه انگلیس می گویند این طرح ابتكاری تابحال به علت فقدان رهبری درست از جانب بوریس جانسون، وزیر خارجه كنونی انگلیس آنچنان كه باید موفقیت آمیز عمل نكرده است.

یكی از منابع اظهار داشت: برای آنكه بتوانیم از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری كنیم باید رهبری درستی داشته باشیم. سیاست گذاری های صورت گرفته باید به نحوی باشند كه بتوان از آنها استفاده درست كرد و افتخار آفرین باشند.

حامیان این طرح ابتكاری می گویند این طرح سبب شده تا مقام های مسئول در سطح بین المللی به مساله خشونت جنسی در مناطق جنگی توجه ویژه كنند اما پنج سال بعد از آنكه این طرح اجرایی شده هنوز تاثیر آن كاملا مشخص نیست. هنوز سوالات زیادی درباره این طرح وجود دارد كه باید پاسخ داده شوند.

مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل از جامعه بین الملل خواسته تا از بنگلادش كه میزبان آوارگان مسلمان روهینجایی است، حمایت لازم را به عمل آورند. بیش از ۶۰۰ هزار آواره روهینجایی در این كشور ساكن هستند كه باید به نیازهایشان پاسخ داده شود.



 

1396/09/05
01:37:05
5.0 / 5
5036
تگهای خبر: زنان , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان