تقسیم مستمری بازماندگان بین افراد واجد شرایط

تقسیم مستمری بازماندگان بین افراد واجد شرایط به گزارش جوان بین ماده ۸۳ قانون تامین اجتماعی، سهم مستمری هر یك از بازماندگان بیمه شده متوفی را به صورت كامل مشخص كرده است.



به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، سازمان تامین اجتماعی اعلام نمود: بر مبنای این قانون میزان مستمری همسر بیمه شده متوفی معادل پنجاه درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است و در صورتی كه بیمه شده مرد دارای چند همسر دائم باشد مستمری به تساوی بین آنها تقسیم می گردد. میزان مستمری هر فرزند بیمه شده متوفی هم معادل بیست و پنج درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است و درصورتی كه پدر و مادر را از دست داده باشد، مستمری وی دوبرابر میزان مذكور خواهد بود. میزان مستمری هریك از پدر و مادر بیمه شده متوفی هم معادل بیست درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است.

مجموع مستمری بازماندگان بیمه شده متوفی نباید از میزان مستمری استحقاقی تجاوز كند. هرگاه مجموع مستمری از این میزان تجاوز كند سهم هر یك از مستمری بگیران به نسبت تقلیل داده می گردد. در این صورت اگر یكی از مستمری بگیران فوت شود یا فاقد شرایط استحقاقی دریافت مستمری شود، سهم بقیه آنان با عنایت به تقسیم بندی مذكور در این ماده افزایش خواهد یافت و در هر حال بازماندگان بیمه شده از صدرصد مستمری بازماندگان متوفی استفاده خواهند كرد.



 

1396/09/10
20:30:35
5.0 / 5
4882
تگهای خبر: بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان