افزایش نرخ خودكشی زنان جوان در انگلیس

افزایش نرخ خودكشی زنان جوان در انگلیس به گزارش جوان بین مطالعات نشان داده است به رغم اینكه آمار كلی خودكشی در ۲۰ سال اخیر در انگلیس بیشترین كاهش را داشته اما نرخ خودكشی در میان زنان جوان انگلیسی در یك دهه ی اخیر شاهد افزایش تقریبا دو برابری بوده است.



به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، نرخ خودكشی میان زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله انگلیسی در سال قبل میلادی در بالاترین آمار ثبت شده قرار گرفته به طوری كه طبق آمار ۱۱۸ نفر از این گروه در سال قبل جان خویش را گرفته اند كه در مقایسه با سال ۲۰۰۶ میلادی افزایش ۷۶ درصدی داشته است.

با این وجود اطلاعات به دست آمده در دفتر آمار ملی انگلیس از آن حكایت می كند كه به طور كلی، نرخ خودكشی در این كشور در سال قبل كاهش ۴ درصدی داشته كه بیشترین "نرخ كاهش" در دو دهه ی اخیر را نشان داده است.

اما همین آمار از جانب دیگر نشان داده است تعداد زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله ای كه دست به خودكشی زده اند از ۳. ۳ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۶ به ۵. ۷ مورد در ۱۰۰ هزار نفر در سال قبل افزایش یافته است. همینطور در همین بازه زمانی نرخ خودكشی دختران نوجوان ۱۵ تا ۱۹ ساله انگلیسی هم از ۲. ۳ به ۲. ۹ مورد در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

با وجود اینكه آمار خودكشی بین مردان به میزان قابل توجهی بیش از زنان باقی مانده و سه چهارم تمام موارد را شامل می گردد اما متخصصان در مورد افزایش بی سابقه خودكشی میان زنان جوان كه نقش رسانه های اجتماعی در آن بسیار برجسته است، اعلام نگرانی كرده اند.

"كریس اُ سالیوان" از موسسه سلامت روان به روزنامه ایندیپندنت اظهار داشت: افزایش خودكشی در زنان جوان با رابطه ی آنان با دنیای دیجیتال ارتباط دارد.

وی با اشاره به فشارهای موجود در مورد توجه به ظاهر و فرهنگِ سلفی گرفتن بیان داشت كه انجام تحقیقات بیشتر در مورد این فشارها لازم است.

وی اضافه كرد: دختران و زنان جوان با طیف زیادی از چالش ها رو به رو هستند و خیلی از این چالش ها با چنان سرعتی در حال ظهورند كه برای بزرگسالان قابل درك نیست. دنیای دیجیتال و چگونگی ارتباط جوانان با آن، زمینه ای است كه ما به تحقیقات بیشتری در مورد آن نیاز داریم.

این گزارش بعد از آن منتشر گردید كه آمار ماه گذشته NHS (مركز ملی سلامت) آشكار كرد بیش از یك نفر از هر ۱۰ دختر نوجوان در انگلیس سال قبل به خدمات سلامت روان یا خدمات آموزش برای افراد كم توان نیاز پیدا كردند.

در این خلال مطالعه ای توسط محققان دانشگاه منچستر نشان داد كه "خود آسیبی" در نوجوانان ۱۰ تا ۱۹ ساله دختر سه برابر شایع تر از پسران است و افرادی كه به خود آسیبی دست زده اند نسبت به افرادی كه این تجربه را نداشته اند بسیار بیشتر در معرض خودكشی هستند.

این در حالیست كه برخی دیگر از رسانه های داخلی این كشور نظیر روزنامه دیلی میل با تمركز روی بخش دیگری از گزارش اخیر دفتر آمار ملی انگلیس، بیش از همه به كاهش بی سابقه نرخ كلی آمار خودكشی طی ۲۰ ساله گذشته در این كشور اشاره كرده اند.

دیلی میل در گزارش خود تصریح كرد كه در سال ۲۰۱۶ تعداد افرادی كه به زندگی خود خاتمه داده اند برای نخستین بار از اواسطه دهه ۱۹۹۰ میلادی كاهش چشمگیر داشته كه از دلایل مهم آن كاهش نرخ بیكاری عنوان شده است.

با این حال به قول كارشناسان، آمار خودكشی مربوط به زنان جوان و دختران نوجوان در این كشور همچنان نگران كننده است.



 

1396/09/28
17:24:24
2.5 / 5
4693
تگهای خبر: جوانان , خدمات , زنان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان