زنان چندبرابر یك مرد باید كار كنند تا دیده شوند

زنان چندبرابر یك مرد باید كار كنند تا دیده شوند جوان بین: تعدادی از مشاوران و مدیران زن مجموعه وزارت رفاه در نشست هم اندیشی با وزیر رفاه، به بیان دغدغه ها و چالش های پیش روی خود پرداختند.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، در نشست هم اندیشی مشاور امور زنان و خانواده و بانوان مدیركل ستادی و سازمانهای تابعه با وزیر رفاه كه در وزارت رفاه برگزار شد، وحیده نگین، مشاور وزیر رفاه با اشاره به اینكه جامعه هدف ما در حوزه زنان و خانواده بسیار گسترده است اظهار داشت: از یك سو زنان كارگر و از طرف دیگر زنان تعاونگر را داریم.

وی ادامه داد: همین طور وزارت رفاه باید به جامعه زنان تحصیلكرده و ایجاد اشتغال برای آنها توجه كند. علاوه بر این جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی و زنان سرپرست خانوار كه اگر نگاه تخصصی و فوری به درخواست های آنها نشود می تواند منجر به بروز پدیده ها و لطمه های اجتماعی شود.
نگین افزود: مشاوران زنان حضور فعالی در سیاست گذاری های حوزه زنان دارند.
به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، پروانه رضایی بختیاری، مدیر كل تعاون كار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اینكه قدمت مدیریت زنان ما در طول تاریخ زیاد نیست اظهار داشت: پس از انقلاب زنان فرصت بیشتری پیدا كردند. مدیریت زنان خیلی مشكل است و اگر در جامعه ای چنین نگرشی حاكم باشد كه مردان حرف اول را بزنند، كارمندان مرد مدیریت زنان را برنمی تابند.
عباسی، معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی كشور باز با اشاره به اینكه مدیران ارشد نظام، مرد هستند و با دیدگاه مردانه، مدیر انتخاب می كنند در حالیكه مدیریت زنانه ظرافت های خاص خودرا دارد اظهار داشت: به لحاظ توسعه شاخص های انسانی رتبه خوبی در كشورهای جهان داریم ولی به لحاظ شاخص های جنسیتی رتبه خوبی نداریم.
وی ادامه داد: ۶۲ درصد كارمندان بهزیستی زن هستند و نیاز به ایجاد ساختار مشاور در این سازمان داریم.
صباغ، از مركز آمار وزارت رفاه با اشاره به اینكه در مركز آمار تمام پست های مدیریتی پایه و معاونت مركز در اختیار زنان است اظهار داشت: بخشنامه ای با كمك مركز فناوری در امتداد ساماندهی سامانه های وزارت رفاه تدوین كردیم كه منتظر تایید وزیر است.
سهیلی، مدیركل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینكه بسیار عالی است كه امروز دغدغه ما بهتر دیده شدن است اما باید به سایر اقشار باز دقت كنیم اظهار داشت: چندی قبل آماری از دختران تحت تكفل و بازمانده پدران بیمه شده كه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان مستمری می گیرند گردآوری كردیم. این مبلغ بسیار پایین است.
وی ادامه داد: میانگین سنی اینها بین ۳۰ تا ۳۵ سال است. بانك اطلاعاتی این دختران آماده است و ناشناخته هم نیستند ما از دغدغه آنها باز با خبریم. درخواست می كنم با عنایت به اینكه این بانك های اطلاعاتی موجود است كارگروهی برای رسیدگی به وضعیت این دختران و زنان تشكیل و حداقل در زمینه اشتغال آنها زمینه های لازم فراهم گردد و در حوزه رفاه و اشتغال به آنها كمك گردد.
به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، كاشی از واحد اشتغال سازمان بهزیستی با اشاره به لزوم صیانت از اشتغال معلولان و زنان اظهار داشت: سازمان ما تسهیلگری شغل را دنبال می كند و اقداماتی را برای افزایش جذب و پیشگیری از ریزش شغلی دارد اما هم اكنون با خطر ریزش شغلی بیشتر از ۱۰ هزار نفر روبروییم و درخواست ما این است كه مشاغلی كه با رنج و زحمت از پنج سال قبل به وجود آمده تمهیداتی فراهم گردد.
بریمانی، رئیس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی باز با اشاره به اینكه كشور ما چهره ای مردانه دارد اظهار داشت: چه در قانون گذاری و چه در دولت اگر قرار باشد زنی در پستی قرار بگیرد باید چندبرابر یك مرد كار كند تا دیده شود. نباید به جنسیت نگاه كرد. شایسته سالاری حرف اول را می زند. باید كمك كرد تا زنان توانمند در پست های سیاست گذاری قرار بگیرند و اینگونه اساسا جامعه ضرر نخواهد كرد.
ناهید حیدری، مدیركل تامین اجتماعی غرب تهران باز با اشاره به اینكه اداره كل غرب تهران بیشتر از سه و نیم میلیون جمعیت تحت پوشش،
۱۲۰ هزار كارگاه و ۵۶۰ هزار مستمری بگیر دارد اظهار داشت: باید عزمی جزم شود تا فضای كاری را به منظور افزایش بهره وری تغییر دهیم و ساختار نشاط مند سازمانی را در سیستم ایجاد نماییم.
وی به امنیت شغلی و آرامش كاری بانوان اشاره نمود و اظهار داشت: یكی از ارزش های محوری تمام مدیران زن در كنار هدفمند بودن كارهایشان نوع نگاه سلامت محوری است كه به كارها دارند. قسمتی از قانون حقوق شهروندی باز به بحث سلامت اداری اشاره دارد. هجمه ها و هزینه های زیادی را بایت سالم كار كردن باید تقبل نماییم و می خواهم امنیت كاری و آرامش كاری برای بانون بیشتر از پیش برقرار شود.



1397/12/09
15:57:36
5.0 / 5
5139
تگهای خبر: بهزیستی , بیمه , جامعه , حقوق شهروندی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان