۵۲۰۰ شغل بركت برای كولبران كردستانی

۵۲۰۰ شغل بركت برای كولبران كردستانی معاون بنیاد بركت اظهار داشت: بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان امام تا آخر سال جاری ۵۲۰۰ شغل برای كولبران استان كردستان بوجود می آورد.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، هادی جوهری که در دومین نشست منطقه ای رویداد ملی «کاک برکت» به منظور بررسی مسئله معیشت و ایجاد اشتغال برای کولبران سخن می گفت، در اینباره اضافه کرد: بنیاد برکت تا آخر سال جاری ۱۸۰۰ طرح اشتغال زایی اجتماع محور را برای کولبران استان کردستان اجرا می کند که منجر به ایجاد ۵۲۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم می شود.
وی افزود: بنیاد برکت در سال ۹۹ در مجموع بهره برداری از ۳۶۰۰ طرح اشتغال زایی اجتماع محور را در استان کردستان در دستور کار دارد که از این تعداد ۱۵۰۰ طرح تا به امروز اجرا شده است.
وی عنوان کرد: ۱۸۰۰ طرح از ۳۶۰۰ طرح در دستور کار، به کولبران استان کردستان متعلق می باشد که تا به امروز ۳۶۱ طرح به بهره برداری رسیده و مابقی هم تا آخر سال جاری به صورت کامل عملیاتی خواهند شد.
معاون تأمین نهادها و مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد در کنار ایجاد طرح های اشتغال زایی خرد و خانگی، از شرکت ها و کارگاه های کوچک هم حمایت می کند تا بتوانند به شکلی پشتیبان و تکمیل کننده زنجیره ارزشی طرح های خرد و خانگی باشند.
جوهری در تشریح مدلهای اقتصادی بنیاد برکت در حوزه اشتغال زایی خرد و خانگی اظهار داشت: در مدلهای «سحاب» و «آسمان» مجری و تسهیل گر بنیاد برکت طرح اشتغال زایی را با عنایت به پتانسیل های منطقه ای تعریف و متقاضی را شناسایی می کنند. سپس اهلیت سنجی و اعتبارسنجی متقاضی صورت می گیرد و در صورت تایید، به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می شود.
وی افزود: بعد از ایجاد طرح اشتغال زایی، مجری و تسهیل گر تا سه سال با متقاضی در ارتباط هستند و از او پشتیبانی می کنند تا طرح به مرحله ثبات و سوددهی برسد.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در چارچوب مدلهای اقتصادی دیگری از کارگاه ها و شرکتهای تولیدی کوچک و متوسط حمایت می کند. یکی از این مدلها، مدل مشارکت محور است که بنیاد با سرمایه گذاری در یک شرکت تا ۴۹ درصد سهام را در اختیار می گیرد. مدت مشارکت در این مدل اقتصادی سه سال است و بنیاد بعد از این مدت، سهام خویش را واگذار می کند و از آن شرکت خارج می شود.
به قول وی، بنیاد برکت به هیچ عنوان به دنبال تصدی گری نیست و فقط راه کارهای حمایتی را در دستور کار خود دارد.
جوهری تصریح کرد: بنیاد برکت در چارچوب مدل مشارکت محور موفقیت های زیادی را در استان کردستان به دست آورده است. برای مثال، یکی از شرکتهای مشارکتی بنیاد که البسه پزشکی تولید می کرد، بعد از شروع ویروس کرونا خط تولیدش را به سمت لباس های ایزوله بیمارستانی و گان های پزشکی تغییر داد. محصولات این شرکت تا اقصی نقاط کشور رفته و اخیراً ۱۰۰ هزار دست از این لباس ها به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، دومین نشست منطقه ای رویداد ملی کاک برکت در محل استانداری کردستان با حضور معاون استاندار، معاونان و مدیران بنیاد برکت، مسؤلان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کردستان و مقامات اجرایی استان برگزار گردید.



1399/08/23
18:36:39
5.0 / 5
1580
تگهای خبر: اشتغال زایی , اقتصاد , بهداشت , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان