ضرورت تدوین برنامه های حمایتی از كودكان در شرایط كرونایی

ضرورت تدوین برنامه های حمایتی از كودكان در شرایط كرونایی به گزارش جوان بین مدیرعامل انجمن پشتیبانی از حقوق كودكان اعلام نمود: قریب به ۸۰۰ هزار كودك در دوران كرونا تا كنون متولد شده اند؛ كودكانی در استرس (به خصوص استرس مادران) زاده شده اند و بدون حمایت های عاطفی معمول ماه های اولیه زندگی خویش را گذرانده اند.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، فرشید یزدانی- مدیرعامل انجمن پشتیبانی از حقوق کودکان در مجموعه نشست نقد و بررسی عملکرد نهادهای مسئول در وضعیت بحرانی حقوق کودک در ایران که توسط انجمن پشتیبانی از حقوق کودکان برگزار شد، با بیان مطالب فوق بیان نمود: هیچ دستورالعمل و برنامه مشخصی برای پشتیبانی از این کودکان متولد شده در این ایام کرونایی تدوین نشده است.
وی ادامه داد: این کودکان با مخاطره سلامت جسم و روان مواجهند و احتیاج به برنامه ای حمایتی و تعریف نقش خانواده و ارائه خدمات مشاوره ای برای مادرانشان دارند.
به قول مدیرعامل انجمن پشتیبانی از حقوق کودکان، حدود ۸ میلیون کودک زیر سن مدرسه در کشور زندگی می کنند که شرایط کرونایی آنها را با انواع مخاطرات مواجه کرده است.
وی اضاغه کرد که کرونا اثرات کوتاه مدت و بلندمدت زیادی بر کودکان باقی می گذارد که باید به آن بیندیشیم.
وی با اشاره به اینکه حدودا کودکان جایی در سیاست ها و گفتمان های دولتی ها در کرونا بر لزوم توجه به کودکان در سیاستگذاری اجتماعی تاکید نمود.
الهه خوشنویس- روان شناس هم در سخنانی اظهار نمود: خانواده و جامعه باید بکوشند که به جای تاکید و تقویت فردگرایی با آموزش مهارت های زندگی (به خصوص عزت نفس، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری و تاب آوری) فرزندانی تربیت کنند که با بهره مندی از توانمندی های خود در جهت منافع جمعی و توسعه ملی و تقویت سرمایه های اجتماعی گام بردارند تا بدین ترتیب نوع دوستی جایگزین بی تفاوتی اجتماعی شود و موجبات پویایی و سلامت اجتماعی را فراهم آورد.




منبع:

1399/09/07
13:23:51
5.0 / 5
1339
تگهای خبر: آموزش , بحران , پشتیبانی , تربیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان