معاون مركز سلامت محیط وزارت بهداشت:

سختگیری بیشتر در رعایت پروتكل های جشنواره فجر ابلاغ گردید

سختگیری بیشتر در رعایت پروتكل های جشنواره فجر ابلاغ گردید به گزارش جوان بین معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: شرط اجرای جشنواره های فیلم، تئاتر و موسیقی فجر رعایت کامل پروتکل های ابلاغ گردیده است. تشدید نظارت بر پروتکل ها هم ابلاغ گردید. دو سینمای متخلف تذکر گرفتند و بازیگران جشنواره تئاتر هم باید تست پی سی آر منفی داشته باشند.


محسن فرهادی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا درباره پروتکل برگزاری جشنواره فیلم، تئاتر و موسیقی فجر اضافه کرد: برای برگزاری این جشنواره ها از مدتها قبل بین وزارت بهداشت، وزارت کشور و وزارت ارشاد هماهنگی و توافق انجام شده و بر مبنای توافق انجام شده پروتکل های برگزاری چنین رویدادهایی که سختگیرانه تر از پروتکل های قبلی است تدوین و ابلاغ گردیده است.
وی اظهار داشت: بر مبنای پروتکل های ابلاغی مقرر است برای برگزاری این جشنواره ها بلیت فیزیکی وجود نداشته باشد و فقط به صورت آنلاین با کد ملی بلیت عرضه شود. سالن انتظار هم وجود نداشته باشد و در جشنواره فیلم فاصله افراد با یکدیگر از هر طرف باید حداقل دو متر باشد و هر فرد چهار مترمربع فضا داشته باشد. هر سالن سینما هم با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت تماشاگر فعالیت کند و تعداد حاضران نباید از ۱۰۰ نفر بیشتر شود.
فرهادی اضافه کرد: همه سالن های سینمای برگزار کننده جشنواره فیلم فجر و پس از آن سالن های برگزار کننده جشنواره تئاتر و موسیقی حتما باید دستگاه تهویه فعال داشته باشند و فاصله برگزاری برنامه ها هم پشت سر هم نباشد.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در فیلمی که از تجمع در یکی از سینماهای برگزار کننده جشنواره فیلم فجر در فضای مجازی انتشار یافته، مشخص است که جمعیت تجمع کننده جمعیت زیادی نیست اما نحوه هدایت مردم در سالن انتظار به نحوی است که همان جمعیت کم در کنار هم هستند و به همین علت این سالن و سالن سینمای دیگری که مشکل مشابه داشت تذکر گرفتند.
وی اظهار داشت: بر مبنای توافق انجام شده و پروتکل های ابلاغی افراد هنگام رفتن به محل برگزاری جشنواره باید مستقیم به سالن نمایش هدایت شوند و هیچ سالن انتظاری نباید باشد.
ابلاغ تشدید سختگیری در برگزاری جشنواره های فجر
فرهادی اضافه کرد: برای رعایت پروتکل های ابلاغی سه لایه نظارتی در نظر گرفته شده که اول مدیر سالن، دوم ناظران وزارت ارشاد و در پایان ناظران عالی دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت بهداشت هستند. ابلاغیه جدیدی هم زده شده که بر مبنای آن نسبت به کنترل سالن های که وزارت بهداشت اعلام شده اند، سختگیری بیشتری صورت گیرد و تشدید نظارت اعمال شود تا مجبور نشویم به دلیل رعایت نشدن اصول بهداشتی، از ادامه جشنواره جلوگیری نماییم.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار داشت: از نظر وزارت بهداشت، جشنواره های هنری دهه فجر، رویدادهای فرهنگی ارزشمندی است و در شرایطی که مردم در محدودیت های مختلف هستند، برگزاری این جشنواره کمک روحی و روانی خوبی برای مردم است اما به شرطی که پروتکل ها کامل رعایت شود.
وی اضافه کرد: رصدی که وزارت بهداشت انجام داده تابحال فقط دو سالن سینما از پروتکل ابلاغی تخطی کرده اند که به آنها تذکر داده است و مقرر است سختگیری و نظارت بیشتری صورت گیرد که دیگر این تخلفات تکرار نشود.
فرهادی اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی جشنواره فیلم، تئاتر و موسیقی حدودا شبیه به هم است البته تفاوت هایی هم دارند مثلا در مورد جشنواره تئاتر که به جای صفحه نمایش، بازیگران تئاتر حضور دارند و معمولا سالن کوچکتر است، تهویه باید قوی تر باشد. ازاین رو باید سالن های نمایش به درستی انتخاب شوند. ضمن اینکه سفارش شده لوازم گریم و بازی بازیگران کاملا شخصی باشد و همه بازیگران باید تست پی سی آر منفی داشته باشند. به صورتی که انجام تست سریع برای همه بازیگران الزامی است و در موارد مشکوک باید پیش از جشنواره تست پی سی آر هم بدهند و فقط در صورتیکه نتیجه آن منفی باشد می توانند وارد سالن نمایش بشوند.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: هیچ اجرایی هم بیشتر از دو ساعت نباید طول بکشد و هیچ سینما و تئاتر نباید نمایش پشت سر هم داشته باشند. خیلی از سینماها چند سالن دارند و می توانند به نحوی مدیریت کنند که نمایش فیلم در سالن ها توزیع شود و در یک سالن پشت سر هم برنامه اجرا نشود.




منبع:

1399/11/14
12:05:28
0.0 / 5
1158
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان