تمركز بر گردشگری داخلی نسخه درمان سفر در دوران شیوع ویروس كرونا است

تمركز بر گردشگری داخلی نسخه درمان سفر در دوران شیوع ویروس كرونا است کارشناسان گردشگری از سراسر جهان معتقدند، چاره درمان گردشگری در کشورها، تمرکز بر گردشگری داخلی است؛ چون به نظر نمی رسد با سرعت کم تزریق واکسن بزودی مرزها برای توریستهای خارجی باز شود.


با شیوع ویروس کرونا در جهان نه فقط صنعت رو به رشد گردشگری بلکه سایر عرصه های اقتصادی و تمام ابعاد زندگی افراد گرفتار تغییرات شده است، با انجام واکسیناسیون و ارتقای ایمنی و کاهش احتمالی محدودیت ها انتظار می رود سفر و گردشگری جان باردیگر یابد
در این رابطه آداب رفتار و نیازهای گردشگران در بعد از کرونا به یک مسئله مهم و حیاتی برای خیلی از مدیران و برنامه ریزان گردشگری تبدیل شده است بدین جهت مدیران شرکتها و مقاصد گردشگری باید به دنبال راهکارهایی بمنظور ساز و کاری با تغییرات احتمالی سبک سفر و رفتارهای معادل دیگری باشند در این وبینار با نگاهی به تجربیات بین المللی بمنظور دستیابی به راهکارهایی برای مدیریت بهتر به بررسی الگوهای رفتاری گردشگران در دوران پسا کرونا پرداخته شد.
تمرکز بر گردشگری داخلی
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مصطفی رسول منش کارشناس حوزه گردشگری از مالزی در این وبینار که با عنوان تقاضای سفر در پسا کرونا و تغییر الگوی رفتاری گردشگران انجام شد با اشاره به این که گردشگری در مالزی از جایگاه بزرگی برخوردار بوده است، اظهار داشت: حالا ۵ درصد از جمعیت کل دنیا و تنها ۳ درصد جمعیت مالزی واکسن زدند.
استاد دانشکاه تیلورز مالزی با اعلان اینکه جمعیت کمی از مردم جهان موفق به زدن واکسن شده اند اظهار داشت: حالا به آسانی همه می دانیم که باز کردن مرزها برای گردشگری تا یکی دو سال آینده ممکن نیست، و باید تمرکزمان بر روی گردشگری داخلی باشد.
این فعال حوزه گردشگری با اعلان اینکه کشور مالزی نیز در صدد است که گردشگری داخلی را تقویت کرده و سهم آنرا افزایش دهد اظهار داشت: توجه به گردشگری داخلی در مالزی چالش های زیادی دارد که یکی از آنها این مساله مهمست که درآمد کمی از گردشگری داخلی کسب می شود. خیلی از موارد گردشگری همچون آژانس های گردشگری و هتل های گرانقیمت در گردشگری داخلی وجود ندارد.
رسول منش در ادامه با اعلان اینکه قبل از این مسئولان مالزی برنامه جدی برای گردشگری داخلی نداشتند و تمرکز اصلی شان گردشگری خارجی بود اظهار داشت: محور قرار گرفتن تبلیغات گردشگری داخلی همچون سیاست های جدید برای گردشگری داخلی است.
وی همچون سیاست های تشویقی برای توسعه گردشگری داخلی را معاف هزینه بلیط و هتل در سفرهای داخلی مالزی عنوان نمود و اظهار داشت: تعریف بسته هایی برای کمک به گردشگری همچون دیگر سیاست های دولت برای ترویج گردشگری داخلی است.
این فعال حوزه گردشگری در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص این که چه زمانی توریست آماده سفر می شود، اظهار داشت: باید به توریست اطمینان دهیم که در محلی که اقامت می کند سالم و به دور از ویروس کروناست.
گردشگری جایگاهش را باز پس می گیرد
ریموند رستگار کارشناس حوزه گردشگری از استرالیا با اشاره به شرایط سال قبل به سبب همه گیری کرونا در جهان گفت جهانگردی در ضمن همه گیری کرونا نشان داد از چه جایگاه و قدرتی در چرخه اقتصادی برخوردارست.
استاد دانشگاه کویینز لند استرالیا با اشاره به قدرت و توانایی گردشگری در بازیابی سریع اظهار داشت: بعد از عادی شدن شرایط، گردشگری خیلی سریع به دو وران قبل باز می گردد اکنون شاهد این رقابت برای جذب توریست در میان استان های مختلف استرالیا هستیم.
این کارشناس حوزه گردشگری با اعلان اینکه این تجربه نشان داد اگر بهر دلیلی همچون بیماری گردشگری گرفتار خسارت شود بعد از اختتام شرایط به سرعت خسارات جبران می شود.
رستگار درباره سیاست های فعلی برای جذب توریست اظهار داشت: باید تصویری به توریست نشان دهیم تا توریست برای حضور اعتماد کند.
وی درباب بازبینی ها در وضعیت فعلی برای جذب توریست اظهار داشت: بطور قطع در وضعیت کرونا و بعد از آن نیازمند خدمات متفاوتی هستیم بعنوان مثال تا قبل از این گردشگری طبیعی بیشتر در استرالیا مدنظر بود اما مسئولان گردشگری این کشور توانستند گردشگری فرهنگی را رونق دهند. بدین جهت سرمایه گذاری بر روی بومی های این کشور را برای نشان دادن قسمتی از گردشگری فرهنگی شروع کردند.
رستگار ایجاد حباب امن میان دو کشور را از دیگر سیاست ها برای جذب توریست در دوران شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: الان حباب امن برای سفر به دو کشور ژاپن و سنگاپور وجود دارد استرالیا و نیوزلند نیز از این حباب اما برای مبادله توریست در دوره کرونا بهره می برند، برای اینکه واقعیت این است که کرونا این زودی ها از بین می رود و باید استراتژی خاص با این شرایط استفاده نمائیم.
نسخه رونق گردشگری در دوره شیوع ویروس کرونا و پسا کرونا به الگوی فرهنگی مردم کشور مرتبط است
کاظم وفاداری فعال حوزه گردشگری از ژاپن نیز با اشاره به جمعیت ۱۲۰ میلیون نفری ژاپن که بیشتر در سن میانسالی قرار دارند اظهار داشت: این افراد پس انداز خوبی برای دوران بازنشستگی دارند و پول کافی برای رفتند سفر در اختیار دارند اما این گردشگران ه پولدار به سبب شیوع ویروس کرونا بسیار محافظه کار هستند و متقاعد کردن آنها برای انجام سفر کار بسیار دشواری است.
استاد دانشگاه آسیا اقیانوسیه ریتسومیکان اظهار داشت: اما دولت طرح های زیادی را انجام داد تا گردشگری داخلی را جایگزین گردشگری خارجی در دوره شیوع کرونا، کند. در این راستا دولت برای رونق گردشگری سیاست پرداخت یارانه به بلیط و هتل را شروع کرد اما آمارها ار نشان میدهد که راه گشا نبود.
وی با اعلان اینکه ژاپن سالانه ۳۰۰ میلیون توریست ورودی دارد و سرانه سفرهای داخلی بیشتر از سفرهای خارجی است در دوران همه گیری کرونا تلاش شد گردشگری روستایی که از تجمع کمتری برخوردارست رونق بگیرد در این نوع از گردشگری توریست با کمترین مصرف در همان منطقه که زندگی می کند به سفر برود.
این فعال حوزه گردشگری با اعلان اینکه ما ژاپنی ها همچون ایرانیها مشتاق سوغاتی هستم گفت ابتکارات زیادی در طول این مدت برای خرید و ارسال سوغاتی در ژاپن انجام گرفت.
وی با اشاره به این که در دوره شیوع ویروس کرونا هیچ وقت شرایط این کشور بحرانی اعلام نشده و مرزها ژاپن بسته نشد، اضافه کرد: این اتفاق به فرهنگ سفر اعجاب انگیز ژاپنی ها مرتبط می باشد در طول این مدت به سبب رعایت خوب شیوه نامه های بهداشتی از طرف مردم احتیاج به واکسن آنفولانزا نیز کاهش پیدا کرد.
وفاداری اظهار داشت: نسخه رونق گردشگری در دوره شیوع ویروس کرونا و پسا کرونا به الگوی فرهنگی آن مردم مرتبط می باشد و نمی توان الگوی یک کشور را برای دیگر کشورها نیز مناسب دانست.
ماندن در فضای گردشگری
بنفشه فراهانی عضو فدراسیون راهنمایان گردشگری نیز در ادامه در سخنانی، یادآورشد: یکی از اقشاری که لطمه های زیادی از شیوع ویروس کرونا دیدند راهنمایان تورها بودند، برای اینکه اگر در طول این مدت سفر های انجام شد، راهنمای تور حضور نداشت البته این مدت فرصت مناسبی برای دانش افزایی و توانمندسازی این اقشار با کمک وبینارها شد. در مدت همه گیری کرون، دوره های آموزش با همکاری یونسکو اجرا شود تا مانع از خمودگی راهنمایان گردشگری گرفته شود. خیلی از راهنمایان گردشگری مجبور به تغییر شغل شان شدند.
وی ادامه داد: نکته اصلی در این دوران ماندگاری در فضای گردشگریست نباید در دوره همه گیری کرونا کنار کشید ما سعی کردیم در طول این مدت مبادرت به تولید محتوا ویدئویی برای دوران بعد از کرونا بکنیم تا در صحنه باقی بمانیم یکی دیگر از برنامه های راهنمایان گردشگری تولید محتوا برای تورهای مجازی است.
این راهنمای گردشگری اظهار داشت: قواعد بازاریابی نشان میدهد افرادی که از تورهای مجازی بازدید کردند بعداً علاقمند حضور فیزیکی در آن مناطق هستند.


1400/03/06
15:11:13
5.0 / 5
348
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان