بازار گرم تبلیغات داوطلبان شوراها در فضای مجازی

بازار گرم تبلیغات داوطلبان شوراها در فضای مجازی ایرنا- این روزها هر زمان که سری به فضای مجازی بزنید می بینید که ناخواسته عضو چندین گروه یا کانال جدید در شبکه های اجتماعی شده اید که با موضوع تبلیغ داوطلبان انتخابات شوراها به وجود آمده و گردانندگان این کانال ها اهتمام در جلب هوادار برای نامزد مورد نظر خود بوسیله دورهمی های مجازی را دارند.


به گزارش جوان بین به نقل از ایرنا، برخی افراد همچون کاندیداهای انتخابات معتقدند شیوه های قدیمی تبلیغاتی دیگر کارساز نیست و استفاده از ظرفیت بالقوه و گسترده فضای مجازی می تواند یکی از شگردهای بسیار موثر در دنیای امروز برای جلب رای و نظر مردم باشد.
تبادل دیدگاه و نظرات کاربران شبکه های اجتماعی با هدف شفاف سازی در اهداف و برنامه کاندیداهای انتخابات رونق شایان توجهی را در عرصه تبلیغات فضای مجازی به وجود آورده و می تواند برای همگان خصوصاً کاندیداها تجارب بهادار ای را به همراه داشته باشد.
از سوی دیگر بیان این اهداف از طرف نامزدها برای آنها تعهدآور است و در صورت پیروزی باید به آن پایبند باشند، ضمن این که برنامه و شعارهای فرد را برای مخاطب شفاف و قابل پیگری و مطالبه خواهدنمود.
شبکه های اجتماعی نیز دراین میان با ارائه ظرفیت های خود یک میدان رقابت به وجود آورده و کاندیداهای انتخابات را جهت استفاده از این توان تبلیغاتی تشویق می کنند و داوطلبان انتخابات و هواداران آنها نیز با طرح برنامه های متنوع و جذاب و انتخاب شعارهای رنگارنگ ضمن ایجاد گروه و کانال در این شبکه ها برای افزایش عضو و جذب مخاطب تلاش می کنند که تحقق این مهم هم برای پلت فرم موردنظر(به لحاظ افزایش تعداد کاربر) و هم برای نامزد انتخابات(جلب رای و نظر مردم و افزایش هوادار) مفیدست.
این رویه در پاره ای موارد کاندیداهای انتخابات شوراها را به این باور می رساند که با گسترش مخاطبان در فضای مجازی و افزایش اعضای کانال یا گروه در شبکه های اجتماعی، پیروزی خود برای کسب رای و ورود به شورا را مسجل کرده و دیگر نیازی به استفاده از سایر شگردهای تبلیغاتی به مانند نصب پوستر و پخش بروشور برای جلب نظر مثبت رای دهندگان ندارد.
با این اوصاف تبلیغات در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام که کاربران زیادی دارد، با این توجیه که نه هزینه ای برای تبلیغ نیاز دارد و هم در دسترس همگان است، در صدر ذائقه نامزدها قرار می گیرد.
برهمین اساس تشکیل گروه و یا کانال در شبکه های اجتماعی(به خصوص تلگرام) از طرف کاندیداهای انتخابات شوراها به شدت بالا رفته و در این ایام با فعالیت تبلیغاتی مستمر و ارائه برنامه، اهداف و خط مشی، اهتمام در افزایش مخاطب و جلب رای آنها بعنوان هوادار می کنند.
کاربران این شبکه ها نیز بنا بر این و بطور طبیعی از طرف نامزدها در گروهها و کانال های مختلف عضو می شوند و یک دورهمی بزرگ مجازی شکل می گیرد.
دلبستن کاندیداهای انتخابات شوراها به این ترفند تبلیغاتی بااینکه با تصور این که دیگر هزینه های هنگفت چاپ و نصب پوستر و بنر را ندارند، دلخوش و امیدوار کننده است اما تضمینی هم برای جلب نظر و رای اعضای گروه مجازی ندارد.
بررسی های خبرنگار ایرنا نشان میدهد که محتوای منتشره در بیشتر این گروه ها و کانال های مجازی تبریک و تهنیت گفتن به نامزد مدنظر و یا نشر اخبار و مطالب متنوع دیگر برای ایجاد شور و هیجان و جلب نظر افراد است.
برخی کاندیداها نیز با ارائه لینک و نشانی، کانال ها و سایت های خبری شخصی خودرا به گروه های به وجود آمده متصل می کنند تا به صورتی پازل اطلاع رسانی اینترنتی خودرا تکمیل کرده باشند.
اما این همه کارهای رایج در فضای مجازی نیست چونکه افزون بر این موارد، این روزها هواداران نامزدها که اکثریت از اقوام و دوستان هستند، دست به شگردهای نوین انتخاباتی نیز زده اند.
ایجاد گروه و کانال با اسامی جذاب و مورد توجه و وثوق قشرهای مختلف مردم همچون عناوین و واژه های تاریخی و ملی، مکان های جذاب طبیعی و شناخته شده و یا اسامی نام آوران عرصه های مختلف همچون این اقدامات برای جذب مخاطب و افزایش عضو است.
این اقدامات برای برخی فعالین حرفه ای در شبکه های اجتماعی درآمدزا نیز هست چونکه کاندیداهای انتخابات شوراها برای ایام تبلیغات مبادرت به اجاره گروه و یا کانال های پرمخاطب محلی و منطقه ای می کنند تا با بهره گیری از بستر ایجاد شده، خودرا معرفی کرده و تبلیغات موثری برای کسب رای داشته باشند.
این نوع تبلیغات برای صاحبان این گروهها درآمد مناسبی نیز در روزهای فعالیت تبلیغاتی به همراه دارد ضمن این که در کنار کار تبلیغات، فعالیت حرفه ای خودرا نیز با نمود بیشتری دنبال می کنند.
درآمدهای میلیونی بابت اجاره گروه ها و کانال ها، بازار شغلی هر چند کوتاه مدت، اما پرسودی را به وجود آورده و البته هستند افرادی که با عضوگیری های آفلاین به صورتی ترفند جذب مشتری را بکار می گیرند.
این موضوع فرصت درآمدزایی برای برخی فعالان فضای مجازی را نیز به وجود آورده است، این دسته از افراد تبلیغات گسترده نامزدها را با کمترین تعرفه مدام منتشر می کنند.
البته تمامی این فعالیت ها در دنیای پیشرفته امروز به لحاظ بهره مندی از تکنولوژی های جدید اطلاعاتی و ارتباطی امری طبیعی است و روشی مرسوم برای ایجاد شور و نشاط در انتخابات و زمینه سازی برای مشارکت گسترده مردم با کسب اطلاعات مناسب در امتداد بهترین انتخاب است.
چراکه مشارکت فعال مردم در انتخابات شوراها بعنوان یک رویداد مهم سیاسی و اجتماعی با انتخابی درست و اصلح به یقین منجر به هموار شدن مسیر پیشرفت، عمران و آبادانی روستا، شهر و در نهایت رشد و توسعه همه جانبه کشور می شود.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می گردد.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در ۳۲ شهر استان همدان برای انتخاب ۱۷۴ عضو شورای شهر برگزار می گردد و شهروندان همدانی برای انتخاب ۱۱ عضو شورا، در چهار شهر دیگر استان هرکدام برای انتخاب هفت عضو و در ۲۷ شهر دیگر استان نیز هر کدام برای انتخاب پنج عضو شورای شهر پای صندوق های رای می روند.


1400/03/15
15:30:55
5.0 / 5
1140
تگهای خبر: اینترنت , تكنولوژی , وام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان