معاون گردشگری مطرح كرد:

بهره مندی از فرصت طلایی نمایشگاه اكسپو دبی همزمان با بازگشایی مرزها

بهره مندی از فرصت طلایی نمایشگاه اكسپو دبی همزمان با بازگشایی مرزها به گزارش جوان بین معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: همزمان با نهایی شدن پروتکلهای بهداشتی ورود گردشگران به کشور و امکان باز شدن مرزها در ماه آینده، حضور و بهره مندی از ظرفیت های بیشمار نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی، فرصتی طلایی برای کلیه فعالان صنعت توریسم کشور فراهم آورده است.



به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در نشست شورای سیاست گذاری برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی که مقرر است در بازه زمانی ۶ ماه، از تاریخ اول اکتبر۲۰۲۱ لغایت ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۹ مهر ۱۴۰۰ لغایت ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات برگزار شود؛ ضمن بررسی روند پیشرفت و اقدامات صورت گرفته درباره اهمیت حضور حداکثری حوزه گردشگری در این رویداد مهم بین المللی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه اکسپو بعد از جام جهانی فوتبال و المپیک، سومین رویداد مهم بین المللی جهان به شمار می آید و در شرایطی قرار داریم که برای هر سه مبحث درحال برنامه ریزی هستیم؛ همینطور حضور بیشتر از ۱۹۲ کشور و پیشبینی بیشتر از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده از اکسپو سالجاری در کنار وضعیت مطلوب متراژ ۲۰۱۴ مترمربع غرفه جمهوری اسلامی ایران و هم مکان یابی مطلوب آن شامل قرار گرفتن جوار غرفه های کشورهایی همچون فرانسه، مکزیک و پرو بستری ویژه فراهم آورده است تا ضمن معرفی ظرفیت های گردشگری کشور در نمایشگاه مذکور بتوانیم همزمان با بازگشایی مرزها و فراهم آوردن شرایط ایمن حضور گردشگران، بر فاصله زمانی اندک میان دبی و شهرهای ایران بخصوص مناطق آزاد کشور همانند کیش و قشم در جهت جذب بازدیدکنندگان بی شمار این رویداد و فراهم آوردن امکان سفر آنها به کشور تمرکز و اقدام نماییم.
وی خاطرنشان کرد: در واقع به واسطه طولانی بودن بازه زمانی برگزاری نمایشگاه از یک سوی و نزدیکی بسیار محل برگزاری آن به استانهای مختلف کشور، امکان برگزاری تورهای گردشگری برای غرفه داران و بازدیدکنندگان بیشتر از ۱۹۲ کشور در صورت برنامه ریزی صحیح وجود دارد.


معاون گردشگری اضافه کرد: با عنایت به این که جذب سرمایه گذاران بین المللی در بخش های اقتصادی جزو هدف استراتژیک پاویون جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید؛ ازاین رو صنعت توریسم و ظرفیت های بیشمار بخش سرمایه گذاری این حوزه بی گمان فرصت های قابل توجهی از جذب سرمایه در این حوزه را سبب خواهد شد.
تیموری همینطور سایر اهداف، فرصت ها و چشم انداز حضور جمهوری اسلامی ایران را هم برشمرد و اظهارکرد: تسهیل روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای حاضر در اکسپو و شناساندن تمدن غنی ایران با رویکرد شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ها» یکی از مهم ترین هدف گذاری صورت گرفته است که با اختصاص ۶۴ مترمربع غرفه ویژه بخش گردشگری وزارت از دو هزار و چهارده مترمربع کل متراژ ایران و امکان حضور و مشارکت صنعت توریسم در ۳۸۲ متراژ دیگر از فضاهای مشترک با سایر حوزه ها، امکان برون رفت این حوزه از کمای کرونا را به همراهی بخش خصوصی و فعالان این عرصه سبب خواهد شد.
معاون گردشگری تصریح کرد: برابر مذاکرات و توافق بعمل آمده با برگزارکنندگان اکسپو، علاوه بر غرفه ای که به صورت تخصصی در اختیار حوزه گردشگری قرار می گیرد، فضاهای عمومی سالن ایران هم برای معرفی و تبلیغ جاذبه های گردشگری، برنامه های آیینی و موسیقی ایران به کار گرفته می شود.

معرفی ظرفیت های تخصصی استانهای کشور
ایشان در ادامه همینطور ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته از جانب شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بعنوان مجری برنامه های وزارت خانه متبوع در رویداد مذکور اظهار داشت: معرفی ظرفیت های تخصصی استانهای کشور در سه شاخه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بستری جذاب برای بازدیدکنندگان غرفه ایران در این رویداد جهانی خواهد بود و پرداختن به شاخه های تخصصی هر یک شامل انواع گردشگری ازجمله سلامت، طبیعت، فرهنگی و غیره در کنار معرفی آیین های سنتی، صنایع دستی، تاریخ و فرهنگ کشور هسته اصلی برنامه های اجرایی را تشکیل می دهد و نیاز است با حضور جدی و تعامل میان فعالان بخش خصوصی و دولتی بیشترین بهره وری از فرصت بوجود آمده فراهم شود؛ ازاین رو هر چه برنامه های اجرایی با جزئیات و دقیق باشد و بتواند با پاسخ دهی به علایق مختلف در جهت شعار و چشم اندازهای تعریف شده کلان کشور پیش رود؛ دستاوردهای قابل توجهی بعد از مدت ها رکود ناشی از کرونا برای تاسیسات و فعالان گردشگری کشور رقم خواهد خورد.
معاون گردشگری در ادامه با تکیه بر این که هفتاد درصد بازدیدکنندگان رویداد مذکور اصطلاحاً اکسپو گردشگر هستند؛ اظهار داشت: حوزه فرهنگی و گردشگری دو بالی به شمار می آیند که باید به موازات هم در اکسپو نقش آفرینی کنند؛ ازاین رو باعنایت به حضور تعداد قابل توجه ایرانی ها مقیم در کشور امارات، نیاز است تمرکز جدی در حوزه بازاریابی و جذب گردشگران بخصوص از کشورهای هدف داشته باشیم و با استفاده از امکانات مجازی همانند اپلیکیشن ها، درگاه های اینترنتی و حقیقت مجازی و افزوده بعنوان ابزاری مهم، به روز و کاربردی در معرفی ظرفیت های گردشگری کشور و جذب گردشگران استفاده نماییم و از طرفی دیگر بتوانیم بار علمی مورد نیاز در این عرصه را با برگزاری وبینارها و کارگاه های آموزشی مشترک بین المللی ارتقا دهیم.
نمایشگاه اکسپو هر ۵ سال یک مرتبه با حداکثری حضور کشورهای جهان برگزار می گردد و بخش هایی که در این رویداد مهم با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی مشارکت دارند؛ به دنبال فرایند ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای جهانی هستند.



منبع:

1400/03/20
12:25:29
5.0 / 5
138
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان