وزیر كشور اعلام كرد

امكان درمان معتادان در خانه بدون اعزام به كمپ ها

امكان درمان معتادان در خانه بدون اعزام به كمپ ها جوان بین: وزیر كشور با تاكید بر اینكه روش های سنتی در مبارزه با اعتیاد در كشور اثرگذاری بالایی ندارند، اظهار داشت: باید از روش های امتحان شده عبور كرد و روش های جدید، خلاقانه و متناسب با شرایط حال جامعه را دنبال كرد.



به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در دوازدهمین جشنواره سراسری انتخاب و معرفی آثار برتر مكتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها ضمن تبریك سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه اولویت ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری از بروز اعتیاد در جامعه باشد، اضافه كرد: بهترین راه مبارزه با اعتیاد معتاد نشدن و مهمترین روش معتاد نشدن هم پیشگیری است. در زمینه پیشگیری هم باید به خصلت های ذاتی انسان توجه كرد. زمانی كه انسان عقل وجودی خویش را بشناسد در مقابل كوچكترین مشكلات احساس شكست نمی كند.

وی با تاكید بر نقش مراكز آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد اظهار نمود: ما در زمینه معرفی انسان به خود انسان كوتاهی داشته ایم. باآنكه در زمینه مددكاری مشورتی و... در ستاد مبارزه با مواد مخدر اقداماتی انجام می گردد اما پیش از آن باید به نحوه ارتباط با جوانان پرداخت.

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینكه ارتباطات در دنیایی كه هر لحظه دچار تغییر می گردد پیچیدگی های خاص خویش را دارد خاطرنشان كرد: نمی توان با سیاست های غلط، شخصی و سنتی جریانات دنیای در حال تغییر را مدیریت كرد.
رحمانی فضلی با اشاره به اینكه روش های سنتی و قدیمی كه در طول 37 سال قبل اجرایی شده اند اثرگذاری بالایی نخواهند داشت، خاطرنشان كرد: باید به دنبال روش های جدیدی باشیم. برای مثال باید 97 درصد از مردم كشور كه پاك هستند متولی سه درصد از مصرف كنندگان مواد مخدر شوند.
وزیر كشور با اشاره به روش های جدید درمان معتادان مانند روش درمان در خانه اضافه كرد: در این روش ها می توانیم به جای ارجاع به كمپ شرایطی را در خانه فراهم نماییم تا معتادانی كه در مراحل اولیه اعتیاد هستند در خانه خود درمان شوند.
وی با تاكید بر اینكه مبحث مواد مخدر در حوزه قاچاق برای اقتصاد جامعه، بروز ناامنی ها و فشارهای جانبی همچون یك مصیبت است، ادامه داد: پول ناپاكی كه از این طریق وارد اقتصاد كشور می گردد به حوزه های اجتماعی و اخلاقی هم صدمه وارد می نماید.
وزیر كشور با اشاره به اینكه سرعت تحولات و تغییرات حال حاضر نسبت به عوامل انقلاب بسیار بیشتر است، اظهار نمود: ما در سه حوزه تغییر نسل، تكنولوژی و تغییر فصل زندگی با تحولات سریع مواجه هستیم. این سه حوزه نیازمند اقدامات مناسب همزمان با تغییرات بوجود آمده هستند و اگر این تغییرات اجرایی نشوند نمی توانیم رسالت خویش را به درستی انجام دهیم.
رحمانی فضلی با تاكید بر اهمیت برنامه ریزی در شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حال كشور تاكید كرد: برنامه ریزی در این شرایط خیلی سخت تر از زمان جنگ است چون كه شرایط حال حاضر پیچیدگی های خاصی دارد كه نیازمند رقابت و مقابله است. ما باید از ظرفیت های فرهنگی، علمی، تكنولوژیكی برای مقابله با تهدیدها و همینطور از روش های پیچیده اقتصادی و اجتماعی برخوردار باشیم، چون كه استقلال، اراده دینی، حاكمیت مردم و شرایط مطلوب دنیوی و اخروی ادعای بزرگی است كه انقلاب اسلامی آن را بر عهده گرفته است.
وزیر كشور با اشاره به اینكه صدمه های اجتماعی در حوزه مواد مخدر، حاشیه نشینی، خانواده و طلاق تنها دامن گیر كشورمان نیست و در ابعاد جهانی هم وجود دارد، تاكید كرد: با این وجود ما معتقدیم با عنایت به اعتقادات و باورهایمان، حداقل این مسائل برای كشور ما حداكثری است.



1396/11/17
15:40:28
5.0 / 5
4464
تگهای خبر: اقتصاد , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان