افزایش خدمات و تعهدات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش خدمات و تعهدات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی جوان بین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر نیاز به تحول در مدیریت صندوق تامین اجتماعی هم در بخش درآمدی و هم در بخش کنترل هزینه ها و مدیریت مصارف و هم در بخش توسعه خدمات، ابلاغ سیاست های کلان تامین اجتماعی در 21 فروردین ماه سال جاری از طرف مقام معظم رهبری را فرصت بسیار مناسبی برای حل چالش ها و مشکلات و تقویت کارآمدی، جامعیت و کفایت خدمات تامین اجتماعی و همین طور گسترش پوشش بیمه های اجتماعی در کشور دانست.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، موسوی در برنامه ای تلویزیونی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه های اجتماعی هستند و ما در سازمان تامین اجتماعی افتخار داریم که ۵۳ درصد کل جامعه را تحت پوشش داریم. سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی و سازمانی خدمت محور است که در اجرای تکالیف اصل ۲۹ قانون اساسی و دیگر اصول قانون اساسی، نقش و سهمی عمده دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن اشاره به این که تامین اجتماعی یکی از مهم ترین مؤلفه های مؤثر در تحقق حکمرانی عدالت محور است، اضافه کرد: در زمینه بیمه های اجتماعی هم اکنون حدود ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه های اجتماعی هستند. این پوشش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۰ درصد جامعه بوده است. اما افقی که اصول قانون اساسی و نیز سیاست های کلان تامین اجتماعی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری برای پوشش بیمه های اجتماعی ترسیم کرده اند، این است که همه آحاد جامعه تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گیرند.

وی همین طور اظهار داشت: توسعه خدمات، جزو اولویت های راهبردی این سازمان بوده و هست و در این حوزه اتفاق های خیلی خوبی افتاده است؛ اما وقتی که با معیار عدالت و بر طبق آن افقی که در اندیشه دینی و حکمرانی تامین اجتماعی با رویکرد عدالت مدنظر است دستاوردها را ارزیابی می نماییم، خدمات ما باید بیش از پیش توسعه پیدا کند. یکی از نگاههای ما در مدیریت جدید بر طبق نگاهی که دولت مردمی سیزدهم دارد، این است که همچنان باید در حوزه توسعه کمی و کیفی خدمات تلاش نماییم.

موسوی ضمن اشاره به این که پارسال حدود یک میلیون نفر جدید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که پوشش نزدیک ۷۰۰ هزار نفر آنان در نیمه دوم سال و پس از استقرار تیم جدید مدیریتی اتفاق افتاده، اظهار داشت: برای توسعه پوشش بیمه تامین اجتماعی، دو طرح خوب را اجرا کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم روبه رو شده است. یکی از این طرح ها، طرح تسهیل پوشش بیمه زنان خانه دار بود. پیش از اجرای این طرح، کل افراد تحت پوشش بیمه زنان خانه دار حدود ۱۰ هزار نفر بود که الان به نزدیک ۱۹۰ هزار نفر رسیده؛ یعنی نزدیک ۱۸ برابر شده است. طرح دیگر در این عرصه ایجاد فرصت برای بیمه دانشجویان بود. این قشر فرهیخته در بعضی رشته ها تا هفت سال و بیشتر به تحصیل می پردازند و این طرح، این فرصت را فراهم نموده که این مدت به عنوان سوابق بیمه پردازی آنان لحاظ شود. الان نزدیک ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه دانشجویی هستند که پیش از اجرای این طرح، تعداد بیمه شدگان دانشجویان از ۱۵۰۰ نفر بیشتر نبود. در عین حال در تلاش هستیم که فرصت بیمه را برای همه اقشار مختلف که تحت پوشش بیمه های اجتماعی نیستند، فراهم نماییم.

وی ادامه داد: پس از استقرار تیم مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی، تسهیل گری و توسعه هوشمندسازی را در تامین اجتماعی دنبال کردیم. در پیش از استقرار تیم جدید، در بحث نسخه الکترونیک چالش های خیلی زیادی وجود داشت و ضریب پوشش و استقرار طرح نیز در حدود ۶۵ درصد بود که اکنون به حدود نزدیک ۹۰ درصد رسیده است. همین طور در خدمات بیمه ای غیرحضوری، امکان ارائه حدود ۳۰ خدمت پیش از این فراهم شده بود که در ۱۰ ماه گذشته، ۱۲ خدمت دیگر به این خدمات افزوده شد.
موسوی در پاسخ به پرسش مجری این برنامه تلویزیونی در حوزه برخی ادعاها درمورد ورشکسته بودن سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: این درست است که سازمان تامین اجتماعی چالش هایی در بحث منابع و در حوزه نقدینگی دارد؛ اما به این مفهوم نیست که بگوییم صندوق تامین اجتماعی یک صندوق ورشکسته است. در همین شرایط هم ما به لحاط بودجه تعهدی مشکلی نداریم و اگر کارفرمایان ما تعهدات خودشان رابه موقع انجام دهند و تعهداتشان را بپردازند ما به لحاظ منابع، مشکلی نخواهیم داشت.

وی در مورد دلیلهای و ریشه های ناپایداری منابع و مشکل کسری نقدینگی در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ناپایداری منابع، ماحصل برخی از سیاست های غلط و رویه های نادرست در گذشته است. در طول سالهای فعالیت سازمان تامین اجتماعی، باید متناسب با تحولات اجتماعی و اقتصادی، مقررات و رویه ها بازبینی می شد که این بازبینی و اصلاح، در زمان خودش اتفاق نیفتاده است. به عنوان مثال حالا بیش از ۵۰ درصد بازنشسته های تحت پوشش صندوق، بازنشسته های قبل از موعد هستند. متناسب با افزایش سن متوسط امید به زندگی که از ۵۵ سال در پیش از انقلاب به ۷۵ سال و بیش از ۷۵ سال هم اکنون رسیده، باید اصلاحات فنی و پارامتریک متناسب با این شرایط اتفاق می افتاد که در این حوزه غفلت شده است و ضریب پشتیبانی که بصورت استاندارد باید حدود شش یا شش و نیم نفر بیمه پرداز به ازای یک مستمری بگیر باشد، الان به حدود چهار و دو دهم به یک رسیده است. اتفاقاً در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به این چالش توجه شده و مولدسازی جمعیت برای جبران این قضیه در بند هشت سیاست های ابلاغی، مورد تاکید قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد بازپرداخت مطالبات این سازمان از طرف دولت اظهار داشت: باید از این دولت تشکر کنم. دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، حقیقتاً نسبت به تأدیه بدهی در مقایسه با دولت های قبلی بی سابقه عمل کرد و پارسال از محل پیش بینی قانون بودجه حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه ای انباشته دولت ها را بوسیله واگذاری سهام تأدیه و پرداخت کرد. نکته بسیار مهم این بود که برخی از دولت های قبلی، عمدتا شرکت هایی را به ازای مطالبات به تامین اجتماعی داده بودند که این شرکتها زیان ده بودند که نه فقط مشکلی را از سازمان حل نمی کردند بلکه باری جدید برای آن ایجاد می کردند.
وی افزود: با تعامل خوبی که این دولت داشت و پیگیری هایی که انجام شد، سهام شرکت های خوبی در قالب تأدیه بدهی واگذار شد و برای سال جاری هم ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده که جلسات مقدماتی آن برگزار شده است. این اتفاق در دولت تقریباً بی سابقه بوده است. سرجمع همین دو سال با تأدیه ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در بودجه سالجاری، بالای ۱۵۰ تا ۱۶۰هزار میلیارد تومان از بدهی دولت، تأدیه می شود و در کنار این شرکت هایی واگذار می شود که نرخ بازدهی سرمایه و نرخ خروجی شان قابل قبول است.

وی ضمن اشاره به بازپرداخت بدهی انباشته سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی که در چند روز گذشته افتاد و ماحصل حدود یک سال کوشش برای فراهم کردن زمینه ها و مقدمات بود، این است که در تامین اجتماعی از سال ۹۴ و ۹۵ به لحاظ مشکل نقدینگی که وجود داشت، رویه غلطی در مدیریت های گذشته در مورد استقراض بی رویه از بانک اتخاذ شده و رقم بدهی بانکی سازمان طی چند سال گذشته، به حدود نود هزار میلیارد تومان رسیده بود که سبب شد عنوان ابربدهکار بانکی را مخصوصاً طی هفته های اخیر در رسانه ها برای تامین اجتماعی بشنویم. با همکاری خوبی که دولت مردمی سیزدهم داشت، ما بوسیله تهاتر سهام توانستیم در روز اول هفته تامین اجتماعی سالجاری، با تفاهم نامه و قراردادی که با بانک امضا کردیم، ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته خودرا به بانک رفاه بپردازیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اضافه کرد: در مدیریت صندوق نیاز به تحول داریم هم در بخش درآمدی و هم در بخش کنترل هزینه ها و مدیریت مصارف و هم در بخش توسعه خدمات. فرصت بسیار خوبی امسال بواسطه ابلاغ سیاست های کلان تامین اجتماعی در ۲۱ فروردین ماه امسال از طرف مقام معظم رهبری فراهم گشته است. در این سیاست ها، علاوه بر این که چالش ها نقطه زنی شده؛ در کنار نقطه زنی چالش ها، راهکار ها هم ارائه شده است. یک خاصیت تقریباً منحصر به فرد این سیاست‎ ها آنست که حاکمیت و دستگاههای در رابطه با صندوق تامین اجتماعی را به سمتی سوق می دهد که چالش ها و مشکلات صندوق را برای آینده کم می کند و چشم انداز آینده سازمان از این منظر بسیار روشن است. یکی از مواردی که همیشه برای سازمان مشکل ساز بود، انباشت بدهی دولت بود که در همین سیاست ها، رهبری معظم تاکید کرده اند باید از انباشت بدهی جلوگیری شود. یکی دیگر از معضلات هم این بود که گاهی تعهداتی که بار مالی آن تضمین نشده بود، بر تامین اجتماعی تحمیل می شد که سیاست های ابلاغی این را هم منع کرده است.

موسوی حفظ و ارتقای ارزش دارایی ها به عنوان یک سرمایه بین نسلی را از راهبردهای اصلی سازمان تامین اجتماعی دانست که در سیاست های ابلاغی نیز مورد توجه قرار گرفته است و اضافه کرد: در گذشته ورود غیرحرفه ای و غیرتخصصی و بعضاً رانتی در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان، نرخ بازدهی دارایی های ما را پایین آورده بود. در همین ده ماه گذشته که ما خدمت عزیزان هستیم، عملکردی که در این عرصه اتفاق افتاده، عملکردی نسبتاً قابل قبول بوده هر چند آن نقطه مطلوب ما نیست. ما حدود شش درصد از منابع مان هم اکنون از محل سود فعالیتهای اقتصادی تامین می شود که استاندارد قابل قبول برای ما سه برابر کردن این عدد است یعنی این سهم باید به حدود هفده تا هجده درصد برسد. ممکنست امسال نشود اما طی دو سه سال آینده حتما این اتفاق باید بیفتد. پارسال در فروش تجمیعی مجموعه اقتصادی سازمان از عدد ۹۳ هزار میلیارد تومان به ۱۶۳ هزار میلیارد تومان رسیدیم و رشد ۷۲ درصدی داشتیم.
وی ادامه داد: مهم این است که شستا باید از حاشیه هایی که پیرامون آن شکل گرفته بود، خارج می شد و در متن حوزه های تخصصی به شکل حرفه ای وارد می شد. در شرکت های دارویی ما آدم های متخصص و حرفه ای و متعهد باید وارد شوند تا اتفاقاتی که در سنوات گذشته اتفاق افتاده است و تعرض به اموال و حق الناس بوده، تکرار نشود. در سایر بخش ها نیز تمرکز ما این است که شستا حتما باید حرفه ای اداره شود و نیاز به این است که با رویکرد کارشناسی و تدقیق راهبردها در زمینه های مختلف عمل نماییم. برای شستا حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی سرمایه گذاری طی چهار تا پنج سال آینده شده است. اگر واقعاً کسی به دور از حاشیه ها بر این حوزه متمرکز نشود، نمی تواند چنین کار بزرگی را محقق کند.
موسوی با اشاره به اینکه باید با بخش خصوصی و مردم وارد گفتگو شد و سرمایه سرگردان را جذب کرد اظهار داشت: از فرصت های فراملی باید بتوانیم استفاده نماییم. اگر کسی در متن کار نباشد و درگیر حاشیه ها باشد، این اتفاق نخواهد افتاد. ما در این دوره مدیرانی با شاخصه های تعهد، کارآمدی، انقلابی گری، فسادستیز بودن و عدالت محور بودن را آورده ایم و گفته ایم که شستا در این دوره علاوه بر افزایش تولید و افزایش سود، باید تصویر پاکی اقتصادی را در زمینه سرمایه گذاری به مردم عرضه نماید و اعتمادی را که از مردم و بازنشستگان و بیمه شدگان سلب شده است، مجدداً احیا کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد اقدامات تحولی و توسعه ای در بخش درمان این سازمان اظهار داشت: حدود ۳۸۸ مرکز درمانی اختصاصی داریم که ۸۸ مورد از آنها بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی است و مابقی دی کلینیک، پلی کلینیک و مراکز درمانگاهی عمومی است. در تمامی این مراکز، خدمات درمانی برای بیمه شدگان رایگان است.
بگفته وی در عین حال از حدود ۵۰ هزار مرکز طرف قرارداد نیز خدمات درمانی را خریداری می نماییم که این خریدها نیز برمبنای تعرفه های مشخص شده توسط شورایعالی بیمه عمل می شود. در بخش درمان با عنایت به حساسیت این خدمات برای بیمه شدگان و مستمری بگیران، همیشه اهتمام کرده ایم که توسعه خدمات را داشته باشیم.
موسوی با تکیه بر این که در ۱۰ ماه گذشته پوشش خدمات ناباروری زوجین را توسعه دادیم که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است اظهار نمود: ۴۷ قلم داروی بیماران خاص را تحت پوشش قرار دادیم. بیماران اوتیسم به برخی خدمات نیاز دارند که در مراکز دولتی قابل دریافت نیست و ما پرداخت سهم بیمه در مراکز غیر دولتی را تحت پوشش قرار دادیم. توسعه پوشش خدمات در مراکز غیرملکی، از نگاههای اصلی است و در کنار آن چون مردم تمایل زیادی به استفاده از خدمات درمان مستقیم دارند و درمان مستقیم، پیشانی کار ما به حساب می آید، اولویت ما توسعه خدمات درمان مستقیم در مناطق محروم است و در این دولت که همه ما به دنبال عدالت هستیم، باید به مناطق کم برخوردار توجه بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: پارسال ۴۱ پروژه درمانی ایجادی و توسعه ای را در مناطق محروم داشته ایم و در چند روز آینده نیز ۸ یا ۹ درمانگاه افتتاح می نماییم و ۱۰ تا ۱۵ برنامه توسعه ای نیز شامل تخت بیمارستانی، خدمات تخصصی و دستگاههای های تک را بهره برداری خواهیم کرد. حدود ۱۰ پروژه جدید درمانی نیز در مناطق محروم شروع می شود.

موسوی اظهار داشت: بحث توسعه خدمات الکترونیک در جهت تسهیل گری و ایجاد شفافیت و مدیریت بهینه منابع، جزو اولویت های راهبردی مجموعه سازمان تامین اجتماعی است. در نسخه الکترونیک وقتی که قانون به شکل کامل اجرا شد و تلاش بیشتری صورت گرفت ما از عدد ۶۵ درصدی پوشش و استقرار نسخه الکترونیک به حدود ۹۰ درصد رسیده ایم. در حوزه پایداری سیستم نسخه الکترونیک به استثنای مواردی که ممکنست قطعی برق یا اینترنت داشته باشیم، به لحاظ نرم افزار و سامانه، پایداری ۱۰۰ درصدی داریم و مشکلی در این حوزه وجود ندارد. زمینه بسیار مناسبی وجود دارد که می تواند در آینده مقدمه پرونده الکترونیک سلامت را که در قانون آمده است، برای ما محقق کند. آثار پرونده الکترونیک سلامت برای کشور خیلی بیشتر از نگاههای مالی و مدیریت منابع است و امیدواریم پس از این مرحله باسیاست گذاری متولی سلامت که وزارت بهداشت است و همراهی بیمه ها، به این افق بلند در زمینه سلامت برسیم.
وی اظهار داشت: بین ما و بیمه سلامت و سامانه های واسطی که توسط وزارت بهداشت طراحی شده است، ارتباط تقریباً کامل است و وقتی که ما اطمینان پیدا کردیم از وضعیت ارتباط کامل، طرح دارویار نیز در همین بستر فناوری قابل اجراست که آثار آن در پیشگیری از قاچاق و مباحث مختلف در رابطه با دارو، نمایان خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش مجری برنامه در مورد پنجره واحد خدمات دولتی نیز اظهار داشت: ما از نخستین دستگاه هایی هستیم که در پنجره واحد وارد شدیم و در حال حاضر نیز از پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت، مردم می توانند به سامانه های ما مراجعه کنند. علاوه بر این که در اتصال به پنجره واحد اقدام کردیم؛ در جهت رفع برخی موانع و اختلافاتی که سالیان سال بین کارفرما و کارگر وجود دارد، دنبال این هستیم و خواهیم بود که از ظرفیت های پنجره واحد بیشتر استفاده نماییم. الان بستر نرم افزاری را فراهم نموده ایم و اتصال سامانه های بیمه و مالیات را در مرحله اول به شکل پایلوت در چند شعبه اجرا کردیم و انشاءالله با همکاری سازمان امور مالیاتی خیلی از مشکلات و دلخوری هایی که بین کارفرمایان وجود دارد و تعارضات و اختلافاتی که شکل می گیرد، برطرف خواهد شد.
در در ادامه اظهار نمود: پس از اتصال سامانه های بیمه و مالیات، حتما به دنبال این هستیم که یکپارچگی را با بانکها هم داشته باشیم. اگر سه بخش بیمه، مالیات و بانک را به هم وصل نماییم، خیلی از مشکلات در نظام بیمه ای، نظام مالیاتی و سیستم بانکی در زمینه کسب وکار حل می شود.

موسوی همین طور در مورد موضوع افزایش مستمری بازنشستگان امسال اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی من که روز و شبی نیست که این دغدغه را نداشته باشم، خدمت به این قشر است. اینها پدران و مادران ما هستند و اگر بخواهیم بیشترین نقطه تمرکز خدمات سازمان تامین اجتماعی را مشخص نماییم، بطور قطع نقطه تمرکز ما وضعیت معیشت و سلامت و خدمات مربوط به بازنشستگان است که آئینه تمام نمای ما هستند و ما نیز مقرر است به همین نقطه برسیم و اگر مقرر است آینده خودمان را تضمین نماییم، باید این عزیزان را در اولویت قرار دهیم.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که بازنشستگان پیگیری می کنند، افزایش حقوق است که ما بر طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، پیشنهاد سازمان را به هیأت دولت دادیم و برمبنای مصوبه دولت ۵۷.۴ درصد افزایش برای حداقل بگیران و افزایش ۱۰ درصد بعلاوه ۶۵۰ هزار تومان تا سقف ۱۰ میلیون تومان و از ۱۰ میلیون به بالا، افزایش ۱۰ درصد را اجرا کردیم. در سایر سطوح، این افزایش مورد سوال بازنشستگان قرار گرفت که با تأملی که دولت نسبت به این مساله داشت، رییس جمهور دستور بررسی و مساعدت را برای حل این قضیه دادند و ما جلسات مختلفی خدمت عاینها رسیدیم و معاون اول رییس جمهور نیز مأمور به پیگیری شدند و مجدانه پیگیری کردند. در حین این بررسی ها، هیأت تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی نیز وارد شدند و مسائلی را مطرح نمودند که این مسئله در هیأت تطبیق کاملاً روشن نشده است و بمحض این که روشن شود، طبق دستوری که رییس جمهور برای مساعدت به بازنشستگان دادند، بر طبق فرصت های قانونی که به ما ابلاغ می شود، ما در جهت ادای حقوق این افراد اقدام می نماییم.

وی ادامه داد: در سازمان تامین اجتماعی خدمات خوبی از قبل هم برای این افراد بوده است که در حال توسعه است. عمده خدمات تامین اجتماعی به بازنشستگان غیرحضوری است و نیازی به مراجعه حضوری ندارند مگر این که خودشان تمایل به مراجعه حضوری داشته باشند. یکی دیگر از کارهایی که برای اینها انجام دادیم، بحث فرانشیز رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال است. درمان مراکز ملکی تامین اجتماعی رایگان است و همکاران حوزه درمان ما متوجه شدند که این افراد برای دریافت خدمات رایگان از مراکز ملکی مجبور به طی مسافت های طولانی هستند و بنابراین با مراکز دولتی طرف قرارداد توافق کردیم که این افراد را بدون دریافت فرانشیز تحت درمان قرار دهند.
موسوی اضافه کرد: برای این افراد همین طور سفرهای زیارتی و سیاحتی داریم. دو سال بود که سفر زیارتی کرامت رضوی به علت کرونا تعطیل شده بود که این سفرها را مجدداً شروع کردیم. هدف گذاری امسال، اعزام حدود ۱۰۰ هزار نفر است تا این افراد از فرصت معنوی این زیارت برای تجدید روحیه و افزایش شادی و نشاط استفاده کنند. بحث سالمندی در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما یک اداره سالمندی بوجود آورده ایم که برای ارائه خدمات ویژه سالمندی درحال فعالیت هستند تا خدمات بیشتری ارائه شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سال قبل ۳۰ درصد از ۶۵ هزار تومان بیمه تکمیلی این افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کرد که برای امسال خدمات و تعهدات بیمه تکمیلی افزایش پیدا کرد و عدد آن به ۹۱ هزار تومان رسید و ما ۵۰ درصد از این مبلغ را پرداخت می نماییم.
موسوی همین طور در مورد اقدامات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی در حوزه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در مقدمه سیاست های ابلاغی به اصل سوم، بیست و یک، اصل بیست و نهم، اصل بیست و هشتم، اصل چهل و سوم و اصل چهل و یکم قانون اساسی اشاره شده که نشان داده است که رفاه و تامین اجتماعی یک بحث بسیار گسترده و فرابخشی است. یکی از علل مکشلات فعلی که در این سیاست ها مورد تاکید قرار گرفته است، بحث پیوست تامین اجتماعی است واز این پس همه اقدامات و فعالیتهایی که در زمینه های محتلف انجام می شود، باید پیوست تامین اجتماعی داشته باشد تا در نهایت تامین اجتماعی و رفاه عمومی را برای تحقق عدالت و ایجاد رضایت رقم بزند. حضرت آقا شش ماه فرصت داده اند که برنامه اقدام و عمل تحت برنامه یا لایحه ای که به مجلس ارائه می شود، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شود که سازوکار ساختاری، فرآیندی و نهادی آن هم در تامین اجتماعی پیش بینی و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده است و در معاونت رفاه اجتماعی وزارت خانه کارهای خوبی را آماده کرده اند که در دل آن بحث سامان دهی صندوق، اصلاحات پارامتریک، تحقق رفاه و خروجی مطلوب و آرمانی برای صندوق ها پیش بینی شده است که تقدیم دولت می شود و در دولت نیز سازوکار لازم را برای این مساله پیش خواهد برد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی ادامه داد: عنوان تامین اجتماعی در سیاست هی ابلاغی مقام معظم رهبری، عنوان عام است و محدود به سازمان تامین اجتماعی نیست. عنوان تامین اجتماعی بصورت عام به مدلول رفع فقر و اجرای برنامه های مختلف برای تحقق عدالت اجتماعی است. نظام چندلایه تامین اجتماعی یک لایه حمایتی دارد که در این لایه حتما باید به سمت وحدت رویه برویم و دستگاههای حمایتی در گام اول رفع فقر مطلق را هدف گذاری کنند. مطابق دستوری که ریاست جمهوری هم دادند، رفع فقر مطلق مورد تاکید قرار دارد و در مرحله بعد باید به سراغ مباحث پیگیری رفع فقر نسبی برویم. یکی از ماموریت های ما در تامین اجتماعی توجه به افراد تحت پوشش در رویارویی با فقر نسبی است که توسعه خدمات ما در مناطق کم برخوردار خصوصاً در موضوع درمان بر طبق این رویکرد مورد توجه قرار گرفته است.




منبع:

1401/04/26
10:18:31
5.0 / 5
481
تگهای خبر: اقتصاد , اینترنت , بهداشت , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان