دانش آموزان چگونه از اورژانس اجتماعی کمک بخواهند؟

دانش آموزان چگونه از اورژانس اجتماعی کمک بخواهند؟ جوان بین: جوان بین: خط ملی «نماد» به شماره 1570، به عنوان یکی از اضلاع و پیوست های برنامه ملی «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان)، مدتی است که در سراسر کشور فعال گردیده است و دانش آموزان می توانند جهت دریافت مشاوره، خدمات اولیه و فوریتی با این خط تماس بگیرند.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، این خط دارای سه بخش راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی است که دانش آموزان، مدارس و خانواده ها می توانند با این شماره تماس حاصل و کمک های لازم را دریافت نمایند.
تماس ها با خط ملی «نماد»، بطور کلی شامل سه دسته است: درخواست راهنمایی در مورد مشکلات تحصیلی دانش آموزان، درخواست مشاوره در مورد مشکلات مربوط به بهداشت روان دانش آموزان و درخواست کمک در مورد فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان؛ در این خط، روزانه، کارشناسان هسته ها و مراکز مشاوره آموزش و پرورش، با تخصص های مختلف مشاوره و مددکاری اجتماعی در دو شیفت بامداد و عصر مشغول خدمت هستند و به تماس ها پاسخ می دهند. در این خط، راهنمایی های لازم ارائه می شود و در بعضی موارد نیز تیم های فوریت های روانی اجتماعی اعزام و در بعضی موارد به دستگاه های مرتبط ارجاع می شوند.
برمبنای چارچوب فنی، این خط مبتنی بر استفاده از ظرفیت های درون سازمانی آموزش وپرورش و نیز همکاری و ارجاع بین سازمانی با دستگاه های مسئول، طراحی و تعریف شده است و ما مقید هستیم که در حدود وظایف و اختیارات سایر دستگاهها، دخالت نکنیم و شبهه فعالیت موازی ایجاد نشود.
به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به روند فعالیت سامانه تلفنی ۱۵۷۰ اظهار داشت: موضوع لطمه های اجتماعی و پیش گیری از بروز آن و یا توانمندسازی و درمان افراد لطمه دیده نیازمند کارهای مختلفی است، اما مقدمه آن، تشخیص وضعیت لطمه اجتماعی است.
وی ادامه داد: تا پیش از راه اندازی سامانه ۱۵۷۰ خانواده ها، معلمان و دانش آموزان با مراکز مشاوره تماس می گرفتند که این مراکز مشاوره شماره واحدی نداشت و در هر استان و شهری هم متفاوت بود، اما در یک سال اخیر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه با راه اندازی خط ۱۵۷۰ روند خدمات اولیه و فوریتی را تسهیل کرده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش با اعلان اینکه افراد با گرفتن شماره ۱۵۷۰ در سراسر کشور می توانند به نزدیک ترین مرکز مشاوره در استان خود متصل شوند عنوان کرد: پشت خط ۱۵۷۰ کارشناسانی از ساعت ۸ بامداد تا ۸ شب پاسخگوی سوالات ابتدایی افراد هستند و اگر به مشاوره های عمیق تر نیاز باشد آنها را به مراکز حضوری ارجاع می دهند.
باقرزاده با اعلان اینکه هزینه تماس با این شماره، هزینه مصوب تلفن ثابت است و درآمدی برای آموزش وپرورش ندارد اظهار داشت: این سامانه ابتدا در ۳۲ مرکز استان برقرار بود، اما اکنون در ۷۲۸ منطقه آموزش وپرورش کشور پاسخگوی افراد است.
وی در گفت وگویی با رادیو اضافه کرد: از آنجا که لطمه های اجتماعی به روز می شوند مشاوران هم باید به روز شوند که ما هم اکنون باید ۵۰ هزار مشاور داشته باشیم، اما تعداد این مشاوران فقط ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش با اعلان اینکه از تماس هایی که طی سه ماه گذشته داشتیم ۱۹ هزار تماس آن از جانب دانش آموزان و حدود ۵۰۰۰ تماس از جانب والدین بوده و این نشان میدهد که جامعه دانش آموزی نیازمند گفت وگوست، به راه اندازی کانال "درنگ" در برنامه شاد اشاره نمود و اظهار داشت: هر روز یک سوال پرتکرار با پاسخ آن در برنامه شاد قرار داده می شود.




منبع:

1401/11/14
15:59:54
5.0 / 5
518
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , جامعه , خانواده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان