تندگویان:

برخی صدمه های كنونی جوانان از خارج كشور هدایت می شوند، شناسایی صدمه ها در روستاها

برخی صدمه های كنونی جوانان از خارج كشور هدایت می شوند، شناسایی صدمه ها در روستاها جوان بین: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینكه در حوزه جوانان با مسائل نوپدید زیادی مواجه هستیم اظهار داشت: زمانی مشكلات حوزه جوانان مسائل مربوط به اعتیاد و برخی جرائم همچون سرقتها بود اما اكنون با مسائل و اتفاقاتی مواجهیم كه از خارج كشورهدایت می شوند.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان در مراسم رونمایی از منشور گروه مشاوران نخبه جوان كه بامداد امروز در مقر مركزی پلیس پایتخت برگزار شد، اظهار نمود: اكنون این سوال مطرح است كه چرا به راحتی به جوانان اعتماد نمی كنیم؟. همه ما حاصل این انقلابیم اما نمی دانم چه دلیلی دارد كه در حوزه انتصابات و حوزه های اجرایی به سختی به جوانان اعتماد می كنیم؟ كه امیدوارم در انتصابات و ارتقای درجه به جوانان اعتماد بیشتری شود.

تندگویان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد جوانان اظهار داشت: اگر در عرصه انقلاب و جنگ جوانان حضور نداشتند، شكست خورده بودیم. فرماندهان و سرداران و شهدای جنگ همان جوانانی بودند كه هشت سال در مقابل تجاوز دشمن ایستادند. جوانان جسور، اهل عملیات و خلاق هستند و می توانند تحلیلهای خوبی داشته باشند و ما هم می توانیم در كنار جوانان چند مشاور باتجربه و كاركشته قرار دهیم.

وی با اشاره به اینكه در حوزه جوانان با مسائل نوپدید زیادی مواجه هستیم، اظهار داشت: زمانی مشكلات حوزه جوانان مسائل مربوط به اعتیاد و برخی جرائم همچون سرقتها بود اما اكنون در حوزه آسیبهای اجتمای هم با پدیده هایی مواجه هستیم كه نیازمند به روز رسانی دائمی در این زمینه ها هستیم. متاسفانه با مسائل و اتفاقاتی مواجهیم كه از خارج هدایت می شوند و ما شاهدیم كه در بعضی موارد عجیب و غریب مثلا فردی بدون هیچ مشكلی فقط برای تفریح، خودكشی كرده و از آن فیلم می گیرد و در صفحه های مجازی پخش می كند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مسائل موجود در حوزه دختران و زنان اظهار داشت: ما عموما درگیر مسائل اجرایی هستیم و دسترسی میدانی ما به جامعه محدود است، ازاین رو مشاوران و دستیاران جوان در این حوزه ها و پدیده ها هم می توانند به ما كمك كنند. تدوین سیاست های برخورد با صدمه های اجتماعی هم از دیگر مواردی است كه در انجام آن به كمك مشاوران جوان احتیاج داریم.
تندگویان، تهران را یك كشور شهر توصیف كرد و اظهار داشت: جوانان می توانند پل ارتباطی برای آشنایی و رصد تمامی فرهنگ ها اقوام، گروه ها و همینطور صدمه های مختلف در این شهر باشند و در این زمینه ما را یاری كنند.
وی تهران را شهری نسبتا جوان توصیف كرد و اضافه كرد: نیمی از جمعیت تهران را جوانان تشكیل می دهد اما متاسفانه باید به این مورد هم توجه نماییم كه مهاجرت بی رویه سبب شده تا افرادی در تهران ساكن باشند كه پایگاه مناسبی برای كار و مسكن ندارند كه در این زمینه باید كار كارشناسی صورت گیرد.
تندگویان با اشاره به اینكه ما در حوزه خود به جوانان اعتماد كرده و از مدیریت شان بهره برده ایم. جالب است كه از مجموع تشكل های جوان سراسر كشور كه افراد از رنج سنی ۱۴ تا ۲۹ سال در آن هستند حتی یك نفر دستگیری در اتفاقات دی ماه نداشتیم، این در حالیست كه در حوزه دانش آموزی و دانشجویی موارد دستگیری وجود داشت اما در بین اعضای تشكل های ما چنین موضوعی گزارش نشده كه این مورد نشان داده است دادن پایگاهی مشخص به جوان، فرد مسئولیت پذیر و همراه با دولت و كشور می كند.
وی همینطور به تفاهم نامه مشتركی میان معاون جوانان و وزارت كشور در سال های گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: ما با استفاده از ظرفیت جوانان خیلی از صدمه ها را در عمق روستا رصد و شناسایی كرده ایم.



1397/02/09
23:26:04
5.0 / 5
4442
تگهای خبر: جوان , جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان