توصیه ای به دولت پس از استیضاح دو وزیر:

چرا به جوانان اجازه نمی دهید تجارب غلط گذشته را اصلاح كنند؟

چرا به جوانان اجازه نمی دهید تجارب غلط گذشته را اصلاح كنند؟ جوان بین: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جلسه استیضاح وزیر اقتصاد و بركناری وی، ضمن سفارش به دولت برای به كارگیری یك جوان برای این منصب، خطاب به مسئولان اظهار داشت: چرا به جوانان اجازه نمی دهید تجارب غلط شما را با روش های نوین اصلاح كنند و كشور را نجات دهند؟.


محمدمهدی تندگویان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه استیضاح وزیر اقتصاد و بركناری وی، اظهار داشت: فكر می كنم به كارگیری جوانان در كشور نیاز به تصویب «قانون منع به كارگیری بازنشستگان» نداشت چراكه این فرهنگ در كشور قبل از این وجود داشته اما از بین رفته است. سوال من از مسئولان این است كه شما خودتان در چه دوره سنی مسئولیت به عهده گرفته اید؟ همه آنها با افتخار می گویند ۲۴، ۲۵ سال و... اما بعد این سوال پیش می آید پس چرا الان وقتی حرف از به كارگیری یك جوان حتی ۳۰ ساله می گردد شما می گویید قابل اعتماد نیست؟ پس هیچكدامتان قابل اعتماد نبودید. یعنی عملا دارید دوره مدیریت خودتان را زیر سوال می برید.
ایشان در ادامه اضافه كرد: خود این مدیران می گویند دوره ای كه در جوانی كار می كردند بهترین دوران مدیریت كشور بوده است. شهید تندگویان خودش ۲۹ ساله بود كه به وزارت نفت رسید. پس روزی این فرهنگ در كشور وجود داشته. از وزارت نفت جایی مهم تر داریم؟ اصلا باید كل كابینه شهید رجایی را بررسی كرد كه میانگین سنی آن حدودا ۳۵ سال بوده است. چه جوری است كه روزی در این كشور كابینه دولت آن را جوانان اداره می كردند اما امروز برای به كارگیری یك مدیر كل در كشور تردید داریم؟ امروز ما در معاونت ساماندهی امور جوانان ۴ مدیر كل جوان داریم كه همه دهه شصتی هستند كه هم راضی هستیم و هم اوضاعمان خوب است.
تندگویان با اشاره به اینكه جوانان فعال و پویا هستند و هر روز یك حرف و ایده جدید دارند، خاطرنشان كرد: اگر در معاونت جوانان فعال هستیم و حرف های جدیدی می زنیم به واسطه مدیران جوان خوبی است كه در این معاونت داریم. خود من هم گاهی امكان دارد در مورد برخی تصمیم گیری ها شجاعت لازم را نداشته باشم، اما جوانان شجاعت و جسارت دارند. اگر برخی نگرانیشان این است كه جوانان تجربه ندارند یك سوال واضح می پرسم كه كل تجربه شما در دوران مدیریت دستاوردش اوضاع اقتصادی فعلی است، وضعیت الان خیلی اتفاق خوبی است؟ چرا به جوانان اجازه نمی دهید كه تجارب غلط شما را با روش های نوین اصلاح كنند و كشور را نجات دهند؟ كشور ما مدام دچار تكرار غلط های شما شده است و هم اكنون نیاز به تحول و نگرش جدید داریم.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینكه دستاوردهای جدید مدیر جوان نسبت مستقیم با تكنولوژی روز دارد، اظهار نمود: جوانان راحت به فناوری جدید دسترسی دارند. وقتی امكان دارد در كابینه وزیری داشته باشیم كه هنوز ایمیل ندارد، چه طور می خواهد در یك كشور وزارت كند؟ هم اكنون دنیای دیجیتال و تجارت الكترونیك حرف اول را می زند. تجارت سنتی، آن هم با وضع اقتصادی جدید و تحریم های جدید، در دنیا جواب نمی دهد. كسی می تواند توانمند باشد كه به علم روز دسترسی داشته باشد.
تندگویان در ادامه خطاب به برخی مدیران كشور اظهار داشت: برای دغدغه تجربه هم اگر راست می گویید و قصد خدمت به كشور را دارید خودتان بعنوان مشاور كنار این جوانان قرار بگیرید و كمكشان كنید. هرجا احساس می كنید امكان دارد خطایی صورت بگیرد به جوان كمك كنید، اما مطمئن باشید در قدرت تصمیم گیری كاری كه جوان می تواند انجام دهد ما نمی توانیم انجام دهیم. مثلا آقای جهرمی بعنوان یك وزیر جوان دستاوردش در مقایسه با سایر وزراء غیر قابل مقایسه است. جاهای دیگر هم همینطور است. میانگین سنی معاونت جوانان هم در دوره جدید تا ۲۰ سال كاهش داشته است. دستاوردهایمان را هم باید سال دیگر رصد كنید. نمی گویم ما عالی هستیم اما حداقل یك گام رو به جلو رفتیم و بازتاب من از جوانان و تشكل هایمان امیدبخش است. آنها امیدوار شده اند كه كارهایی در حال انجام می باشد.
وی با اشاره به اینكه سال ها به جوانان قول هایی دادیم و عمل نكردیم، اضافه كرد: برای راضی كردن جوانان سال ها فاصله داریم ولی آنها حداقل امیدوار شده اند و اگر این امید باقی بماند می توانیم به دستاورد خوبی برسیم. این فرهنگ در كشور كه منِ مدیر به یك جوان كه نصف سن خودم را دارد اعتماد كنم، نه به قانون و نه بخشنامه و نه به فربه سازی دولت نیاز دارد. الان به همین تعداد پست هایی كه در حال خالی شدن است، در دولت، جوان مشغول به كاراست كه مناسب پست مدیریت هم هستند و چند سال است در همان بخش مشغول فعالیت اند.
معاون ساماندهی امور جوانان اضافه كرد: نباید دوباره كسی را كه دو سال بعد امكان دارد بازنشسته شود جایگزین فردی نماییم كه امروز بازنشسته است، وگرنه قانون عملا به ما كمكی نمی نماید. اگر دولت در جهت این قانون جوانان را به كار بگیرد قول می دهیم كه امید به كشور برگردد. اگر برنگشت دیگر از جوانان كشور انتظار امیدواری و آینده نگری نداشته باشیم. اعتماد دو طرفه است و الان هم وقتش است. مجلس به دولت این اجازه را داده، فرصت تولید شده، سمت های مدیریتی خالی شده و وقت مناسبی هم هست كه این تحول شكل بگیرد.
تندگویان در انتها تصریح كرد: اگر در حوزه جوانان هم نبودم سفارش ام به دولت همین بود.



1397/06/05
13:54:08
5.0 / 5
4518
تگهای خبر: اقتصاد , جوان , جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان