مهندس فتاح در سفر به استان كرمانشاه:

ساخت مسكن مقاوم برای مددجویان زلزله زده

ساخت مسكن مقاوم برای مددجویان زلزله زده جوان بین: رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر به استان كرمانشاه ضمن ملاقات با استاندار كرمانشاه در جمع شورای مدیران كمیته امداد این استان اظهار داشت: برپایه آخرین آمارهای میدانی بیش از ۶۰۰۰ واحد مسكن مددجویی در استان كرمانشاه در زلزله اخیر غرب كشور بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد صدمه دیده است.



به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، پرویز فتاح با حضور در استانداری كرمانشاه با اشاره به اینكه با عنایت به توزیع چادر بین تمامی خانوارهای صدمه دیده در مناطق زلزله زده به نظر می رسد از مرحله اسكان اضطراری عبور كرده ایم، اظهار داشت: اكنون وارد مرحله اصلی و البته سخت اسكان دائم و ساخت منازل مسكونی برای زلزله زدگان شده ایم.

رئیس كمیته امداد خمینی(ره) با اشاره به خسارت وارد شده به مددجویان زلزله زده اظهار داشت: خانوارهای تحت حمایت این نهاد از صدمه پذیرترین اقشار جامعه هستند و متاسفانه در زمان وقوع بلایای طبیعی بیشترین صدمه را از حوادث می بینند.

وی با تاكید بر اینكه كمیته امداد وظیفه ذاتی خودش می داند كه مشكلات این قشر محروم جامعه را جبران كند، اظهاركرد: این نهاد با عنایت به تجربیات عمرانی قبلی در بحران هایی همچون زلزله بم و تبریز یك مدیریت میدانی و جهادی به منظور ساخت منازل مسكونی و ساماندهی دائم مددجویان در پیش گرفته است.

رئیس كمیته امداد (ره) با اشاره به اینكه سرمای هوا در مناطق زلزله زده باعث ناكارآمد شدن اسكان موقت زلزله زدگان خواهد شد و بنابراین باید سریعتر كار اسكان دائم را آغاز كنیم، اظهار داشت: برپایه آمارهای میدانی 2000 منزل مسكونی خانوارهای مددجو در زلزله اخیر به طور صددرصد تخریب و حدود 4000 واحد مسكونی نیاز به تعمیرات اساسی دارند كه كمیته امداد به زودی كار ساخت و تعمیر این منازل را با بالاترین كیفیت آغاز خواهد نمود.

فتاح با اشاره به اینكه كمیته امداد منابع اعتباری برای ساخت و تعمیر منازل مددجویی مناطق زلزله زده را برآورد كرده و با تمام قوا آماده انجام این كار مهم است، اظهار داشت: منابع مالی ساخت منازل مسكونی برای خانوارهای مددجوی زلزله زده از محل اعتبارات كمیته امداد، ظرفیت بانك ها و كمك های مردمی تامین خواهد شد.

رئیس كمیته امداد با تاكید بر اینكه كمیته امداد خانه های بسیار مقاوم و برپایه اصول در مناطق زلزله زده خواهد ساخت، اظهاركرد: سرعت عمل و كیفیت برای ما در ساخت منازل مددجویان در اولویت قرار دارد اما این مورد نباید باعث شود ما به هر قیمتی خانه بسازیم و اسراف و بی نظمی در كار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینكه مددجویان نباید نگران خسارات وارده باشند چراكه منازل آنان تحت پوشش بیمه قرار دارد، اظهار داشت: خانوارهای تحت حمایت در مناطق زلزله زده برای ساخت منازل خود هیچ گونه مبلغی پرداخت نمی كنند و كمیته امداد در كنار كمك های دولت، منازل مسكونی مددجویان را بدون تحمیل هزینه برای این خانوارها بازسازی می كند.

فتاح با تاكید بر اینكه تمام ایران در امدادرسانی به خانوارهای مناطق زلزله زده بسیج شده اند، اظهاركرد: كمیته امداد برای كمك رسانی های بعدی به مناطق زلزله زده نیازمند همبستگی بیشتر مردم است.

وی با اشاره به اینكه ایرانی ها در زلزله اخیر برای كمك رسانی سنگ تمام گذاشتند، اظهار داشت: مردم با اعتماد به كمیته امداد و اهدای كمك های خود كه بیش از ۷۰۰ كامیون از این كمك ها روانه مناطق زلزله زده شده یك مدیریت جهادی را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش سایت خبری كمیته امداد، رئیس كمیته امداد همینطور با اشاره به اینكه ۲۰ هزار خانوار از جمعیت شش شهرستان استان كرمانشاه كه زلزله خسارت وارد كرده تحت حمایت این نهاد هستند، تاكیدكرد: كمیته امداد كمك معیشت آبان ماه مددجویان این شهرستان ها را سه برابر پرداخت می كند.

فتاح با اشاره به اینكه شناسنامه ایتام مناطق زلزله زده در اختیار كمیته امداد قرار دارد واین ایتام به تمامی خیران و حامیان در سراسر كشور معرفی می گردند، اعلام نمود: برای ایتام مناطق زلزله زده حامی های بیشتری جذب خواهیم كرد همینطور خانوارهایی كه در مناطق زلزله زده نیازمند حمایت كمیته امداد باشند بدون محدودیت و در اسرع وقت تحت حمایت این نهاد قرار می گیرند.



 

1396/08/28
16:37:52
5.0 / 5
4872
تگهای خبر: جامعه , خانواده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان