وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

تداوم وام ازدواج جوانان

تداوم وام ازدواج جوانان به گزارش جوان بین وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جلسات مربوط به بودجه سال آینده از تداوم اختصاص وام ۱۰ میلیونی ازدواج به جوانان در سال آینده اطلاع داد.



به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، سلطانی فر كه در نشست صمیمانه وزیر ورزش و جوانان با دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان و كرمان صحبت می كرد با اشاره به بعد فرهنگی و معنوی حوزه ازدواج اضافه كرد: رویكرد این وزارتخانه استفاده از ظرفیت دفاتر مشاوره ازدواج در این حوزه است. در طول یك سال قبل تعداد دفاتر مشاوره ازدواج به بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینكه دولت در آستانه تحولی بزرگ در عرصه اداری و مدیریت اجرایی كشور همزمان با آغاز ۴۰ سالگی خود است خاطرنشان كرد: مدیران چهار دهه گذشته باید جای خودشان را به مدیران جوان بدهند. این مسئله در رویكرد رئیس جمهور و انتصاب وزیری جوان خویش را نشان داده است. همینطور حضور جوانان تبدیل به یكی از شاخص های ارزیابی وزیران در كشور شده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینكه دولت به باور جدیدی در بكارگیری زنان و جوانان در عرصه های مدیریتی و اجرایی كشور رسیده است اظهار نمود: همزمان با آغاز كار دولت خیلی از مدیران دولت یازدهم این پیشنهاد را به رئیس جمهور مطرح كردند كه وی وزیران جوان تری را به جای آنان منصوب كند و آنها هم بعنوان مشاور تجربیات شان را انتقال دهند.

سلطانی فر با تاكید بر اینكه جوانان موتور محركه و محور توسعه كشور هستند اضافه كرد: هر چه از ظرفیت جوانان و فرصت طلایی حضور آنان بیشتر استفاده گردد زودتر به اهداف توسعه دست خواهیم یافت. با قوانینی كه توسط مجلس به تصویب رسیده است در سه سال آینده شاهد انتقال قدرت به جوانان خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینكه هویت یافتن قانونی NGOها در حال پیگیری از جانب معاونت امور جوانان است ادامه داد: در آینده ای نزدیك موانع قانونی سازمان های مردم نهاد برطرف خواهد شد چون كه بخشی از عدم همكاری دستگاه های درگیر با سمن ها به این موانع قانونی بر می گردد. استانداران كه نمایندگان دولت هستند هم باید با جدیت از جوانان و طرح های آنان حمایت كنند.

وزیر ورزش و جوانان یكی از طریق های تسهیل امور سازمان های مردم نهاد جوانان را تعامل بیشتر آنان با مجموعه مدیریت استان ها و استانداری ها دانست و اظهار نمود: استانداران حمایت و بكارگیری جوانان را در دستور كار خود دارند.

سلطانی فر یكی از محوری ترین شاخص های ارزیابی مدیران حوزه ورزش و جوانان كشور را تعامل، حمایت و پشتیبانی از امور جوانان و سمن ها اعلام نمود و اظهار داشت: در انتصاب مدیران كل استان ها این رویكرد در پیش گرفته شده است به طوریكه تعدادی از مدیران این حوزه زیر ۴۰ سال سن دارند. این اصل قرار است تا در انتصابات بعدی هم رعایت شود.

وی با اشاره به رویكرد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در بكارگیری جوانان اضافه كرد: همزمان با دوران دولت موقت و تشكیل شورای انقلاب خیلی از وزرا به دستور امام خمینی (ره) از میان جوانان انتخاب شدند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینكه در دوران دولت هفتم و هشتم خانه های جوان یكی از حوزه های فعالیت جوانان كشور بودند ادامه داد: با این وجود فعالیت خانه های جوان در دولت نهم و دهم با مشكل روبرو شد و ساختمان ها و اماكن آنها در اختیار دستگاه های دیگر قرار گرفت. با مكاتباتی كه قرار است با استانداری ها انجام شود تلاش می كنیم تا این خانه ها را به جوانان برگردانیم تا آنان بتوانند هماهنگی، تبادل نظر و كارهای آموزشی جوانان را در این فضاها دنبال كنند.

وی با اشاره به لایحه دولت برای تفكیك ساختار سه وزارتخانه صنعت و معدن، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان خاطرنشان كرد: هم اكنون وزارت ورزش و جوانان فعالیت های خویش را متوقف نكرده است و تابع نظرات مراجع قانونگذاری و مجلس خواهد بود.



 

1396/09/07
22:21:41
5.0 / 5
5000
تگهای خبر: ازدواج , جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان