تندگویان: زیرساخت های كار داوطلبانه در مدیریت شهری وجود ندارد

تندگویان: زیرساخت های كار داوطلبانه در مدیریت شهری وجود ندارد جوان بین: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ضرورت تولید زیرساخت ها در شهر برای حضور فعالانه سمن ها اطلاع داد.



به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان عصر امروز در گردهمایی فعالان مدنی در ارتباط با كار داوطلبانه و سازمان های مردم نهاد با اشاره به اینكه متاسفانه ما شاهد هستیم كه میزان شناخت و آگاهی مردم و دولت از تشكل های مردم نهاد كم است، اظهار داشت: هیچ شناختی از جانب نهادها در مورد تشكل ها نداریم و تا بحث سمن یا تشكل می گردد فقط یك مدل فعالیت سیاسی به ذهن ها متبادر می گردد كه این پاشنه آشیل سمن ها شده است.

وی با اشاره به اینكه بخشی از رسالت شورا در حوزه مدیریت شهری تبلیغ تشكل ها و سمن ها و همینطور تبلیغ رویكردها، عملكرد و... آنها است، اظهار داشت: مردم تشكل ها را نمی شناسند و باید مدیریت شهری گام موثری بردارد.

وی با اشاره به اینكه باید گام آشنایی مردم و تشكل ها شكل گیرد و تشكل ها با فعال كردن بخش خبری خود هدفمندتر كار كنند، اظهار داشت: لازم است كه مسئله داوطلبی را به نسل ها یاد بدهیم و بر همین مبنا باید سرفصل آموزشی در این خصوص در دل مدارس در بخش های مختلف در نظر گرفته شود، چون كه داوطلبان نخبگان اجتماعی هستند كه بدون چشم داشتی به عرضه خدمات مشغول هستند اما متاسفانه می بینیم كه حتی در تقدیرها هم از آنها غفلت می گردد در حالیكه این افراد در حوزه های مختلف صاحب سبك و نخبه هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه متاسفانه باید اعلام كنم كه در شهر زیرساخت داوطلبانه نداریم، اظهار داشت: در هیچ كجای تهران زیرساختی برای كار داوطلبانه تعریف نشده است مگر برای حوزه استفاده تبلیغاتی و باید اعلام كنم زیرساختی در این زمینه وجود ندارد.

تندگویان با اشاره به استفاده از ظرفیت سمن ها در آموزش شهروندی اظهار داشت: 14 سال است كه هنوز از بحث تفكیك زباله از مبدأ در میان مردم جا نیفتاده است و این در حالیست كه من از فردا بخواهم كه در بحث تفكیك زباله از مبدأ وارد شوند، قابلیت و لیاقت بهره برداری از كار داوطلبی وجود ندارد چون كه آنقدر رانت در این حوزه است كه نمی توان كار داوطلبی را پیش برد.

وی اضافه كرد: ما با یك بدنه از روابط غیرمنطقی مواجه هستیم كه زیرساخت های كار داوطلبانه هم در مدیریت شهری نیست، ازاین رو تشكل ها در ورود به این مسائل به بن بست می خورند.

تندگویان با اشاره به اینكه در دوره ای مدیریت شهری سیاسی شده، اظهار داشت: وقتی شهرداری تصمیم به ریاست جمهوری می گیرد معلوم است كه چه بلایی بر سر فعالیت های داوطلبانه می آید و همه می خواهند از این مسئله بهره برداری كنند.

وی با اشاره به اینكه شورای شهر می تواند با یك مصوبه ساختار كار داوطلبی در شهر را تولید كند، اظهار داشت: بعد از تكمیل زیرساخت ها می توانیم از سمن ها بخواهیم كه وارد كارهای داوطلبانه در شهر شوند، نه اینكه هنوز زیرساخت ها آماده نیست اما صحبت از حضور فعالانه داوطلبان می كنیم.

تندگویان با اشاره به اینكه اگر سمن ها به صورت داوطلبانه وارد امورات شهری شوند رانت ها را دچار مشكل می كنند، اظهار داشت: در شورا و شهرداری لازم است یك لایحه و مصوبه داشته باشیم كه شهرداری موظف شود در انجام كارها از تشكل های ما استعلام عملكرد بگیرد، چون كه این تشكل ها غیرانتفاعی هستند و جای سوال است كه چرا شهرداری به جای استفاده از پیمانكاران، نمی تواند از تشكل هایی كه در این حوزه هم فعال می باشند استفاده كند؟ و لازم است همه كمك كنیم تا جوانان به جایگاه اصلی خود دست یابند.




1396/09/22
00:52:34
5.0 / 5
5070
تگهای خبر: جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان