ابتكار تاكید كرد

نقش گروه های مرجع مذهبی و فرهنگی در رفع بازماندگی از تحصیل دختران در مناطق محروم

نقش گروه های مرجع مذهبی و فرهنگی در رفع بازماندگی از تحصیل دختران در مناطق محروم جوان بین: معصومه ابتكار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با خانم سوزانا ترستال سفیر هلند در ایران دیدار و بر ضرورت توسعه گفتگوها برای تولید فهم و درك مشترك از خصوصیت های فرهنگی و حركت در مسیر صلح و نوع دوستی تصریح كرد.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، معصومه ابتكار در ادامه این دیدار به ظرفیت های توسعه یافته زنان ایرانی و دستاوردهای آنان در عرصه های مختلف اشاره كرده و اظهار داشت: بیش از دو دهه است كه سهم زنان به صورت مستمر بیش از ۵۰ درصد از سهم دانشجویان در آموزش عالی كشور را دارند و ازاین رو از نظر آگاهی و تخصص رشد جدی را تجربه كرده اند.
وی با تاكید بر اینكه حوزه اقتصاد در جهان اكنون حوزه ای پرچالش است و ما به دنبال رفع این موانع در اقتصاد كشورمان هستیم، اضافه كرد: به علت سهم بالای زنان دانش آموخته در تركیب متقاضیان كار، آنان در اولویت سیاست گذاری و برنامه ریزی ها قرار دارند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، پیشرفت و بهبود وضعیت زنان روستایی را از دیگر حوزه های مورد توجه معاونت دانست و اظهار نمود: در تلاش هستیم با مشاركت زنان روستایی در مسیر اقتصادی امن و پایدار گام برداریم.
ابتكار در ادامه به بعضی از تجارب موفق زنان روستایی در توسعه كسب و كار مانند آنچه در روستای قصبه شهرستان گناباد رخ داده، اشاره نمود و اضافه كرد: شاهد تجربیات موفقی مانند توسعه كسب و كارهای مرتبط با انرژی های پاك توسط زنان هستیم.
معاون رئیس جمهور علاوه بر این، به اقداماتی مانند كوشش برای دسترسی دختران مناطق محروم بخصوص در سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی به فرصت های تحصیلی اشاره كرده و به نقش گروه های مرجع مختلف اجتماعی، مذهبی و فرهنگی در اثربخشی این سیاست ها و اقدامات تصریح كرد.
در این ملاقات سفیر هلند ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات بر تمایل و علاقمندی كشور هلند بر توسعه روابط در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بخصوص زنان و خانواده تصریح كرد.
وی با اشاره به ارتقا نقش زنان در عرصه های مختلف اظهار داشت: حضور زنان ایرانی در عرصه های ورزشی بسیار چشمگیر و تحسین برانگیز است.
خانم ترستال با اشاره به برنامه های دو كشور ایران و هلند در زمینه گفتگوهای حقوق بشری، به برنامه های كشور هلند در زمینه حمایت و كوشش برای كاهش خشونت علیه زنان و حمایت از خانواده و كودكان و توسعه زیرساخت های قانونی اشاره نمود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، وی با تاكید بر فرهنگ غنی و توسعه یافتگی اجتماعی ایران برای توسعه گفتگوها با حضور هیات های هلندی ابراز تمایل كرد.
در ادامه طرفین به بحث و بررسی در مورد راهكارهای ارتقا نقش زنان در صلح و مبارزه با خشونت و افراطی گری پرداختند.



1396/09/29
18:12:44
5.0 / 5
4974
تگهای خبر: اقتصاد , خانواده , زنان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان