وضعیت معلولان در سال ۹۸ بهتر می گردد

وضعیت معلولان در سال ۹۸ بهتر می گردد جوان بین: معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی كشور با ابراز امیدواری از توجه دولت برای اجرای قانون پشتیبانی از حقوق معلولان در سال آینده اظهار داشت: در نظر گرفتن بودجه ۱۱۰۰ میلیاردی برای اجرای این قانون در كنار هزینه تامین مسكن، اشتغال و اعتبار ۷ هزار میلیاردی فقرزدایی، زندگی معلولان را بهبود خواهد بخشید.


حسین نحوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد بودجه برای اجرای «قانون پشتیبانی از حقوق معلولان» در سال آینده اظهار داشت: این رقم پیشنهادی دولت برای اجرای قانون مذكور در كمیسیون تلفیق مجلس هم بررسی می گردد و امكان دارد در صورت پیشنهاد نمایندگان مجلس افزایش یابد.

ایشان در ادامه اظهار نمود: در تبصره ۱۸ قانون هم برنامه هایی برای اشتغال معلولان وجود دارد، همینطور برای تامین مسكن آنها هم اعتباراتی در نظر گرفته شده است. مجموعه این اعتبارات در كنار پیش بینی ۷ هزار میلیارد اعتبار برای فقر زدایی در كشور در سال آینده نشان دهنده گام های خوبی برای بهبود وضع معلولان در كشور است.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی كشور با ابراز امیدواری از تلاش دولت برای اجرای قانون پشتیبانی از حقوق معلولان در كشور خاطرنشان كرد: توجه دولت به این قانون با وجود شرایط اقتصادی كشور نشان داده است كه دولت هم نمی خواهد این قانون روی زمین بماند.

نحوی نژاد درباره آغاز مناسب سازی دستگاه های مختلف برای عبور و مرور معلولان هم اظهار داشت: بحث مناسب سازی معابر برای عبور معلولان در "قانون" و الزامی است و به عبارت دیگر یك سفارش نیست ازاین رو دستگاه های دولتی و خصوصی موظف می باشند تا این اقدام را انجام دهند، چراكه در صورت تخطی از قانون برای آنها مجازات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هزینه مناسب سازی در مورد هر دستگاه برپایه پیشنهاد نهاد مذكور به سازمان برنامه و بودجه تامین می گردد و براین اساس هزینه ای بر دوش بهزیستی تحمیل نخواهد شد. سازمان بهزیستی هم در قبال مناسب سازی مورد نیاز معلولان تحت پوشش خود در فضای منزل، محل تحصیل، اشتغال و... مسئول است و بحث مناسب سازی اماكن دولتی و خصوصی هم تكلیفی بر دوش صاحبان و مسئولان آن است.


خبرنگار: پریشاد احمدی
دبیرخبر: سولماز خوان


1397/10/28
20:49:19
5.0 / 5
4954
تگهای خبر: اقتصاد , بهزیستی , پشتیبانی , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان