تلاش جهت ایجاد فضاهای بانشاط برای كودكان سیل زده

تلاش جهت ایجاد فضاهای بانشاط برای كودكان سیل زده به گزارش جوان بین رئیس سازمان امور اجتماعی كشور اظهار داشت: برپایه گزارش های بهزیستی تا كنون ۱۷مهدكودك سیار در مناطق سیل زده مشغول فعالیتند.


تقی رستم وندی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به اینكه آیا نهادهای متولی به كودكانی كه درحادثه اخیر در كشور صدمه دیده اند به صورت خاص و ویژه توجه و رسیدگی می كنند یا خیر؟ اظهار داشت: تمام نهادهای متولی به این مورد توجه می كنند.در گزارشی از بهزیستی تا كنون ۱۷ مهدكودك سیار مشغول فعالیت در مناطق سیل زده هستند و فعالیت آنها بگونه ای است كه به علت مشكلات زیاد حتی بچه هایی كه سن آنها از سن مهدكودك هم بالاتر است را تحت پوشش قرار می دهند.
وی با اشاره به اینكه دستگاه های مربوطه در كوشش برای ایجاد فضاهای بانشاط درمحل استقرار كودكان هستند اظهار داشت: به صورت مثال گروه ها جهادی فرهنگی در تلاشند كودكانی را كه پدرانشان در محل حادثه مانده و مادر و كودك به مناطق دیگری منتقل شده اند را تحت حمایت قرار دهند. همینطور در منطقه آق قلا هم طلاب جهادی و كسانی كه فعالیت های جهادی انجام می دادند در صدد ایجاد فضاهای بانشاط برای كودكان بودند، چونكه این فضاها می تواند در كاهش صدمه های روانی كودكان مفید باشد.
رئیس سازمان امور اجتماعی كشور در پاسخ به این سوال كه آیا نظارتی بر محل نگهداری افراد سیل زده خصوصاً كودكان كه صدمه پذیرند صورت می گیرد؟ اظهار نمود: تمامی كمیته های ستاد مدیریت بحران در این زمینه اشراف دارند و این موضوعات را پیگیری می كنند. آنها همینطور اطلاعاتی از روستاهای دور افتاده و اینكه چه كمك هایی باید به چه تعداد روستا صورت گیرد را در اختیار دارند؛ به عبارت دیگر مدیریت بحران تا جایی كه توانسته در حال گسترش اقداماتش است.



1398/01/27
16:41:58
5.0 / 5
4473
تگهای خبر: بحران , بهزیستی , كودكان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان