در نشست گفت و شنود وزیر رفاه با نخبگان جوان مطرح شد

درخواست حل مشكلات بیمه ای استارتاپ ها

درخواست حل مشكلات بیمه ای استارتاپ ها جوان بین: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به وقوع سیل از شروع امسال در كشور اظهار داشت: هرچند بارش باران سیل آسا لطمه ها و ضایعاتی به همراه داشت، با این وجود یك سین به هفت سین نوروزی اضافه گردید كه آن هم ˮسیل مهربانیˮ هموطنان ما بود كه به سمت استان های لطمه دیده گسیل شد.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در جلسه گفت و شنود خود با تعدادی از نخبگان جوان كشور در روز جوان با اشاره به اینكه امیدواریم امسال، سال پر خیر و بركتی برای مردم به ویژه جوانان ما باشد اظهار داشت: هرچند از شروع سال، رحمت الهی در كشور ما باریدن گرفت، ولی ضایعات گسترده ای باز در شش استان مهم داشت و برخی هموطنان جان خودرا از دست دادند.
وی اضافه كرد: با این وجود یك سین به هفت سین نوروزی اضافه گردید كه آن هم "سیل مهربانی" هموطنان ما بود كه به سمت استان های لطمه دیده گسیل شد.
وزیر رفاه با اشاره به اینكه قبل از شروع حادثه در وزارت رفاه آماده باش بودیم اظهار داشت: سعی كردیم تا جایی كه می شود از آلام مردم بكاهیم.

به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، در ادامه غلامرضا فروغی، مشاور جوان سازمان بهزیستی كشور از جوانگرایی وزیر رفاه قدردانی كرد و اظهار داشت: از جوانان موفق تحت پوشش سازمان بهزیستی بعنوان مشاوران استان ها استفاده كردیم و شبكه ای از مشاوران به وجود آمده است.
وی اضافه كرد: موسسه ای باز به وجود آمده تا توانمندی فرزندان موفق بهزیستی مورد استفاده قرار بگیرد.
حامد كارگرزاده، از مدال آوران مسابقات ملی مهارت با اشاره به اینكه دغدغه كلی بیشتر كشورها تقویت مهارت افزایی است اظهار داشت: مسابقات مهارت هرساله در سطح جهانی برگزار می گردد و نیازمند حمایت بیشتری است. جایگاه این مسابقات در دنیا بالاست اما در ایران آنطور كه باید و شاید مورد توجه قرار نمی گیرد.
به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، فرازمند، فعال در حوزه استارتاپ ها، با اشاره به اینكه سپس عصر اقتصاد نفت همه به اتفاق تاكید داشتند كه به سمت شركت های دانش بنیان حركت نماییم گفت بیش از۵۰۰۰ نیروی نخبه جوان در اكوسیستم استارتاپی مشغول فعالیت هستند و ۴۷۰ شركت استارتاپی شكل گرفته است.
وی اضافه كرد: در اسفندماه صندوق بازنشستگی كشوری، صندوق فن آوا را راه اندازی نمود و مایه دلگرمی برای حوزه شركت های استارتاپی بود. فراهم كردن امكان دسترسی به داده های مجموعه برای ما مهم می باشد، بیمه شركت های استارتاپی كه نوپا هستند باز مشكل دارند.
سحر رحمانی، كارآفرین برتر با اشاره به اینكه از شهریور امسال بخشنامه هایی صادر شده كه شفاف نیست و ما را نسبت به مقوله صادرات نگران كرده است اظهار داشت: فعالان اقتصادی دغدغه هایی دارند و برنامه های توسعه ای و قراردادهای آنها با مشكلاتی روبرو شده است كه درخواست می نماییم تدبیری برای آن اندیشیده شود.
محسن قوامی پور از دفتر توسعه كارآفرینی وزارت كار با اشاره به اینكه اكوسیستم كارآفرینی كشور را بررسی نموده ایم اظهار داشت: باید جوانان توانمند را به سمت و سوی كارآفرینی سوق دهیم و بواسطه آن بتوانیم موتورمحركه اشتغال را راه بیاندازیم.
علیرضا افشار، مدال آور مسابقات مهارت اظهار داشت: از مدال آوران ما در داخل كشور حمایت نمی گردد. لازم است حداقل تسهیلات خدمت سربازی برای مدال آوران مهارت قائل شوند. بنیاد ملی نخبگان، مدال آوران مهارت را بعنوان نخبه نمی پذیرند.
اشكان تقی پور، عضو كمیسیون مشاركت های مردمی بهزیستی و فعال اجتماعی باز در این جلسه صمیمانه اظهار داشت: آرمان جمهوری اسلامی این بوده كه كار مردم به خود مردم سپرده شود.
وی اضافه كرد: حاشیه نشینی، فقر و طلاق را نباید بگذاریم به شرایط بحرانی برسد و می توان آنرا در شرایط عادی با كمك شركت های خلاق استارتاپی و به كمك جوانان توانمند حل كرد كه نیازمند توجه است.
به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، فاطمه جلالی، دانشجوی دكترای جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به كسب و كارهای خانگی اظهار داشت: كسب و كار های خانگی پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال دارند به شرط آنكه نگاه درستی به آن داشته باشیم و شبكه ای گسترده از كسب وكارهای خانگی ایجاد نماییم.
وی اضافه كرد: توجه كافی و مناسب در این عرصه به همه ما كمك می نماید شرایط اشتغال را بهبود ببخشیم.
به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، طهماسبی، مدیر عامل هولدینگ مالی صندوق بازنشستگی كشوری با اشاره به اینكه وزیر رفاه شعار جوانگرایی و شفافیت را در عمل باز محقق كرده است، اظهار داشت: نزدیك به دوسال است در حیطه استارتاپ ها در صندوق بازنشستگی كار كرده ام، اولین، مشكل آنها دریافت اطلاعات و دیتا از مجموعه های مربوط است كه لزوما این اطلاعات محرمانه هم نیستند. سرمایه گذاری در حوزه استارتاپ ها نیاز به توجه و تغییر نگرش ها در مجموعه دارد.



1398/01/29
14:18:55
5.0 / 5
4532
تگهای خبر: اقتصاد , بازنشستگی , بحران , بهزیستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان