یك سوم كارهای سیل را سمن های جوانان مدیریت می كنند

یك سوم كارهای سیل را سمن های جوانان مدیریت می كنند جوان بین: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت می توان ادعا كرد كه در سوژه سیل یك سوم كارها را سمنهای جوانان مدیریت می كنند.


به گزارش جوان بین به نقل از ایسنا، تندگویان ضمن تبریك اعیاد شعبانیه، روز و هفته جوان اضافه كرد: صدای جوانان بودن رسالت سمنهاست و سمنهای جوانان باید مشاور دولت باشند و در كنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم مشكلات را با كمك هم حل نماییم و امیدوارم امسال تغییر مثبتی در حوزه جوانان بوجود آید.
وی با اشاره به اینكه مشكلات جوانان و مسائل كشور زیاد است و همه ما دو سال است كه گرفتار جنگ اقتصادی هستیم اظهار نمود: این مساله مشكلات زیادی را برای جوانان و مردم به وجود آورده است ولی تاریخ ایران ثابت كرده در همه مشكلات از انقلاب و جنگ گرفته تا بحران های زلزله و سیل جوانان پای كار آمدند و مشكلات را حل مدیریت و حل كرده اند.
تندگویان با اشاره به اینكه رسالت جوانان رسالت بزرگی است عنوان كرد: سمنها نمایندگان یك پایگاه اجتماعی هستند كه باید خواسته ها، حرف ها و مطالبات جوانان را بشنوند و برای آنها برنامه ریزی كنند. سمنها یاور دولت هستند كه باید با استفاده از ظرفیت های مردمی برای كمك جوانان به دولت عمل كنند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: سمنها در موضوعات مختلف بدون هیچ حمایتی كار های بزرگی در كشور انجام داده اند. بطور مثال سمنهای ما در سوژه احیای دریاچه ارومیه و تغییر بافت كشاورزی ارومیه كارهای بزرگی انجام داده اند بطوریكه ارومیه الان زعفران و پسته به خارج كشور صادر می كند و این جایگاه واقعی سمنها است.
بگفته وی تغییر در مدل تعامل سمن ها با دولت در دستور كار قرار گرفت و مجمع ملی سمنها شكل گرفت و الان كار های خودرا آغاز نموده است.
تندگویان در ادامه با اشاره به اینكه یكی از وظایفی كه سمنها دارند این است كه جوانان را به سمت كارهای مردمی و ایجاد تشكل های مردمی هدایت كنند تا ما هم بتوانیم فعالیت های آنها را رصد و حمایت نماییم اظهار داشت: شبكه سازی سمن ها را ما به وجود آورده و می نماییم و دركنار آن سمنها باید قسمتی از اعتبارات و زیرساخت ها را با كمك شهرستان خود و ظرفیت هایی كه دارند به وجود آورند. كمك صد در صدی دولت به تشكل های مردمی غلط است و پایگاه مردمی سمنها به آن اعتبار می دهد كه دولت این كار را تسهیل می كند.
وی اظهار نمود: پشتیبانی از طرح های جوانان را از سال قبل با مشاركت صندوق كارآفرینی امید و بانك رسالت آغاز كردیم كه سمنها از این ظرفیت می توانند استفاده كنند تا هم كسب و كار خودرا توسعه دهند و هم اشتغالزایی داشته باشند و به كشور كمك كنند.
تندگویان با تاكید بر اینكه صدای جوانان بودن رسالت سمنهاست و سمنهای جوانان باید مشاور دولت باشند و در كنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم مشكلات را با كمك هم حل نماییم اضافه كرد: پتانسیل خوبی در استان اصفهان در حوزه جوانان وجود دارد كه امیدوارم با شروع به كار خانه جوانان در كاشان جوانان زیادی به تشكلهای مردمی جذب شوند. امیدوارم سمنهای جوانان بتوانند خودرا به خوبی معرفی كنند. یكی از اشكالات بزرگ سمنها نا آشنایی جوانان با ماهیت آنهاست.
وی افزود: سمنها معافیتهای دولتی دارند كه باید به خوبی برای جوانان اطلاع رسانی شود تا بتوانند از این فضای آزمایشی استفاده كنند و جذب بازار كار شوند. در سوژه سیل می توانیم ادعا نماییم كه حداقل یك سوم مسائل را در این مساله تشكلهای جوانان مدیریت می كنند. برون سپاری كارهای دولتی و واگذاری آن به سمنهای جوانان رویكرد ماست كه باید در ستادهای استانی ساماندهی امور جوانان آنرا به تصویب برسانیم.



1398/01/30
13:31:54
5.0 / 5
4607
تگهای خبر: اقتصاد , بحران , پشتیبانی , جوان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان