گزارش،

لاكچری نماها در اینستاگرام

لاكچری نماها در اینستاگرام جوان بین: یكی از برنامه های محبوب و پرطرفداری كه به ذائقه خیلی از جوانان خوش ذوق امروز خوش آمده و به مكانی برای نمایش تمام لحظات تلخ و شیرین زندگی افراد تبدیل گشته و افراد دائم از احوالات لحظه ای خود خبر می دهند، اینستاگرام است.


اگر اهل اینستاگرام باشید احتمالاً پیج هایی را می شناسید كه شما را با افرادی آشنا می كند كه اغلب مبتلا به اختلال شخصیت بوده و قصد دارند كه هجمه اتفاقات زندگی خودرا برای دیگر افراد نمایان كنند و یا از هر راهی برای شهرت و یا به قول معروف لاكچری شدن استفاده می نمایند.
به گفته یك روانشناس، برخی افراد فعال در اینستاگرام مبتلا به اختلال های شخصیتی هیستریونیك، مرزی و یا تركیبی هستند كه تمایل دارند با به اشتراك گذاشتن زندگی شخصی خود به شهرت و محبوبیت دست یابند به طوریكه هم اكنون اینستاگرام جرئی از زندگی آنها شده است.
آرام آزادپور در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: افراد خودشیفته در فضای اینستاگرام اهتمام دارند خودرا افرادی ثروتمند و یا به قول خودشان لاكچری تعریف كنند و از مهمانی ها، رستوران ها و خودروهایشان فیلم گرفته و به مخاطب خود القا می كنند كه در شرایط رویایی زندگی به سر می برند.
وی در همین باره افزود: البته با قاطعیت می توان اظهار داشت كه اغلب این افراد متعلق به طبقات بالای اجتماع نیستند و آنها صرفاً آرزوهای دست نیافتنی خودرا به تصویر می كشند.
آزادپور با اشاره به زنان هیستریونیك اینستاگرام عنوان كرد: زنان هیستریونیك در اینستاگرام با زننده ترین اقدامات نمایشی و مصنوعی اختلال خودرا بروز می دهند و اغلب آنها به قدری عمل زیبایی انجام داده اند كه حتی تقارن صورتشان به هم خورده است و حالتی غیرعادی پیدا كرده اند.
وی ادامه داد: اشخاص بردرلاین یا مرزی هم مبتلا به اختلال در هویت هستند و یك روز از سیاه مستی خود لایو می گذارند و روز دیگر فعالیت خودرا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) به تصویر می كشند.
این روانشناس تصریح كرد: قسمت دردناك و تلخ ماجرا این است كه افراد هركدام چند صد هزار بلكه یك یا دو میلیون نفر فالور دارند و اغلب از طریق تبلیغات درآمد خوبی را كسب می كنند و این نشان از حال خراب جامعه دارد كه افراد بیمار در جامعه جایگاه و رشد بیشتری نسبت به افراد سالم دارند.
آزادپور بیان كرد: جامعه ای كه ارزش های سالم و انسانی اش روز به روز افول كند، افرادی با نازل ترین كیفیات انسانی تبدیل به اسطوره هایش می شود.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فتای استان همدان به خبرنگار ایسنا گفته، قرار ندادن تصاویر خصوصی در شبكه های اجتماعی به معنای حفاظت از حریم خصوصی خود كاربر است چونكه قرار دادن تصاویر شخصی و خصوصی در شبكه های اجتماعی فرصت را برای مجرمان سایبری فراهم می آورد تا با سرقت این تصاویر دست به اعمال مجرمانه ضد كاربر بزنند.
حبس و جزای نقدی در انتظار سوءاستفاده گران فضای مجازی
یك وكیل دادگستری با اشاره به اینكه سوءاستفاده از افراد در فضای مجازی همچون اینستاگرام می تواند مجازات های سختی به دنبال داشته باشد، از وفور پرونده های سوءاستفاده اخلاقی به خصوص زنان آگاهی داد.
مصطفی زیركی با اشاره به فصل پنجم، ماده ۱۷ قانون جرایم كامپیوتری اشاره كرد: هر فردی كه به وسیله سیستم های كامپیوتری یا مخابراتی، صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایتش منتشر كند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی كه منجر به ضرر یا هتك حیثیت شود به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
وی افزود: پیام های رد و بدل شده در فضای مجازی همچون تلگرام و اینستاگرام بوسیله پلیس فتا قابل بررسی است و اگر فرد حتی شخص خاصی را مورد خطاب قرار نداده باشد ولیكن امكان دارد برای فرد باز مجازات در نظر گرفته شود از طرفی از بابت توهین و تهدیدهای صورت گرفته، فرد باز می تواند از شخص فرستنده پیام ها شكایت كند.
این وكیل دادگستری بیان كرد: مهم ترین راهكار برای پیشگیری از گسترش فعالیت مزاحمان اینترنتی برخورد منفی كاربران است به این معنا كه آنها هر پیام، عكس، كلیپ و… كه ضد دیگران در شبكه های اجتماعی انتشار می دهند را به اشتراك نگذاریم و از انتشار گسترده آن جلوگیری نماییم.
زیركی افزود: نسبت به ایمیل های مزاحم هم بهترین كار عدم پاسخ دادن به آن هاست و بهتر است تمام ایمیل های شخص مزاحم را نگه دارید و یك پوشه جدید در صندوق پستی خود بسازید و تمام ایمیل های مربوطه را به آن منتقل كنید چونكه این پوشه حاوی ایمیل های مزاحم، شاهد شما خواهد بود.
وی با اشاره به اینكه توهین به افراد به واسطه هر وسیله، ابزار و تجهیزات ارتباطی برمبنای ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی جرم است اظهار داشت: توهین و هتك حرمت افراد از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی توسط هرگونه ابزار ارتباطی جرم است و در صورت دادخواهی متشاكی مقام قضائی ملزم به پیگیری است.
گزارش از مینا رضایی نصر، خبرنگار ایسنای منطقه همدان



1398/02/04
14:02:31
5.0 / 5
4730
تگهای خبر: اینترنت , جامعه , جوان , جوانان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان