افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای تهرانی

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای تهرانی به گزارش جوان بین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان تهران آگاهی داد و اظهار داشت: نرخ تورم ماهانه استان تهران در آذر ۱۳۹۸ به 2.5 درصد رسیده كه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل 9دهم درصد افزایش داشته است.


نعمت الله تركی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان تهران، اظهار داشت: منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است. تورم ماهانه برای گروه های عمده «خوراكی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «كالاهای غیر خوراكی و خدمات» به ترتیب۳.۳ درصد و ۲.۳ درصد بوده است.
وی ادامه داد: نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۲.۵ درصد می باشد كه نسبت به ماه قبل، ۰.۹ درصد افزایش داشته است. هم چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۲.۸ درصد بوده كه نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به كاهش نرخ تورم سالانه خانوارها در استان تهران اشاره نمود و اضافه كرد: نرخ تورم سالانه آذر ماه ۱۳۹۸ برای خانوارهای استان تهران به ۴۰.۲ درصد رسید كه نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۱ درصد كاهش نشان میدهد.
بگفته تركی، منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یك سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه پیش از آن است این در حالیست كه نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ۴۰.۲ درصد است كه نسبت به ماه قبل یك درصد كاهش داشته است. هم چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۴۱.۷ درصد بوده كه نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد كاهش داشته است.
تركی درباره تغییر قیمت ها در ماه جاری نیز اظهار داشت: در گروه عمده «خوراكی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات و حبوبات » (گوجه فرنگی، كدوسبز، پیاز، لوبیا سبز) است. در گروه عمده «كالاهای غیر خوراكی و خدمات» گروه «حمل ونقل شخصی» (بنزین، انواع اتومبیل سواری) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است. هم چنین گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده آنها» (گوشت گاو، گوشت گوسفند، مرغ ماشینی) و گروه «ادویه و خوراكی های طبقه بندی نشده در جای دیگر» (رب گوجه فرنگی) نسبت به ماه قبل، كاهش قیمت داشته است.




منبع:

1398/10/08
10:50:34
5.0 / 5
4386
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان