كارت هوشمند ملی تولید داخل به دست شهروندان می رسد

كارت هوشمند ملی تولید داخل به دست شهروندان می رسد به گزارش جوان بین ایرنا نوشت: سخنگوی سازمان ثبت احوال كشور اظهار داشت: ۳۲۴ هزار و ۹۸۳ قطعه كارت ملی هوشمند تولید داخل صادر و به مردم تحویل داده شده است.


سیف الله ابو ترابی روز یكشنبه اضافه كرد: ۵۵ میلیون و ۸۷ هزار و ۸۹۰ نفر مراحل تكمیل ثبت نام كارت هوشمند ملی را انجام داده اند كه برای ۴۶ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۷۲ نفر كارت ملی صادر شده و ۴۵ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۴۳۳ نفر كارت خویش را دریافت كرده اند. وی درمورد علت تاخیر و طولانی شدن زمان صدور كارت هوشمند ملی هم اظهار داشت: تاخیر بیشتر از یك و نیم سال را در اینباره می پذیریم؛ از اسفند سال ۹۶ با مشكل تأمین بدنه كارت روبرو شده ایم و از شروع سال ۹۷ با شركت های متولی كه چاپخانه دولتی متولی تأمین و تولید آن است، وارد مذاكره شدیم و تلاش ها آغاز و قرار شد كه بدنه كارت ایرانی مشابه خارجی باشد، آزمایشات طولانی انجام شد و در آغاز نیمه اول سال جاری شاهد تولید ۳۲۴ هزار و ۹۸۳ كارت تولید داخل بودیم كه به ما تحویل داده شد و آنرا به مردم دادیم. ابوترابی تصریح كرد: این كارت مشابه نمونه خارجی است و تمام نكات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است. وی ادامه داد: چاپخانه دولتی تا آخر سال به ما وعده داد كه ۹ میلیون كارت بدهد، اما آنها مشكلاتی دارند و به وعده خود عمل نكردند در صورتی كه آمادگی صدور دو میلیون كارت را در ماه ایجاد كردیم. ابوترابی اظهار داشت: جمعیت ۸۸.۸۸ درصدی واجد شرایط دریافت كارت هوشمند ملی تكمیل ثبت نام انجام داده اند و این میزان از جمعیت ۶۲ میلیون نفری است كه واجد شرایط هستند. صدور كارت هوشمند ملی بعنوان كلید ورود به دولت الكترونیك كه باعث توزیع عادلانه فرصت ها، كاهش خیلی از هزینه های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ شروع شده و بر مبنای هدف گذاری ها، قرار بود این كارت تا آخر سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
همینطور كارت هوشمند ملی مهمترین كارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این كارت، خودشان باید به مراكز اعلام شده رجوع كنند چونكه اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت دریافت می شود. همینطور در این كارت ها امضای الكترونیكی هم درنظر گرفته شده است كه باید توسط خود افراد ثبت گردد. ۲۳۴۷۲۳۱

1398/10/22
19:17:51
5.0 / 5
4297
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
جوان بین Javanbin
javanbin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت جوان بین محفوظ است

جوان بین

اخبار جوانان و نوجوانان